ساسی‌نامه

ساسی‌نامه


بعضی آدم‌ها هستند كه بود و نبودشان خیلی فرقی به حال بقیه ندارد. به عبارت بهتر، این كه باشند یا نباشند خیلی تاثیر محیطی ندارند، ولی خب اجمالا همه بچه‌های فرهنگی به‌طور اعم و صابر‌الدوله محمدی به‌طور اخص مشمول این قاعده نیستند. همین كه هر كسی از راه می‌رسید سراغ محمدی را می‌گرفت نشانه‌ای است كه بودن و نبودن محمدی با هم یكسان نیست! صابر خان به دلایلی دیروز جنگی آمده و رفته بود، ولی كیفش را جا گذاشته بود! جایش اما پر شدنی نبود!
 و اما بعد... زینب مرتضایی‌فرد كه علاقه وافرش به همسایه شرقی و فرهنگ‌شان حالا دیگر در تحریریه زبانزد شده و سفر به افغانستان را به تور اروپا ترجیح می‌دهد، دیروز مطلع شد یكی از مسؤولان فرهنگی بلندپایه مملكت، تعدادی از فعالان فرهنگی افغانستانی ساكن ایران را دعوت كرده و ضمن صرف افطار به گپ و گفت با آنها نشسته. همین هم شد كه مرتضایی‌فرد فی‌المجلس برود سراغ بعضی‌شان و جیك و پوك دیدار ماه رمضانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی را در بیاورد. گزارش مرتضایی‌فرد را در همین صفحه و كنار همین ستون نوش جان كنید.
 آذر مهاجر هم تا قیمت كاغذ را پایین نیاورد و سلاطین كاغذ و واردات‌چی‌ها را بیچاره نكند، ول‌كن سوژه نیست. مهاجر كه این سوژه را كنترات برداشته و حسابی هم نسبت به پیگیری خبرهایش حساسیت به خرج می‌دهد، امروز رفته سراغ این‌كه ببیند اصولا چند كارخانه كاغذ داریم و این كارخانه‌ها با خودشان چند چند هستند. مهاجر البته سراغی هم گرفته از یك نوستالژی قدیمی؛ دفتر مشق‌های كاغذ پارس را كه یادتان هست؟ مهاجر رفته سراغ مدیرعامل این كارخانه و یك آمار اجمالی از وضعیت این كارخانه گرفته. بروید صفحه 10.
 میثم‌خان اسماعیلی هم كه از دیار كاشان تبعید شده وسط دود و دمِ پایتخت همیشه پرداخت‌های خوبی دارد. اسماعیلی هم كه مثل خیلی از شماها این كلیپ جنتلمن دانش‌آموزها را دیده، امروز رفته سراغ یكی دو شاعر و نظر این حضرات را راجع به اشعار ترانه‌هایی كه ساسی‌مانكن می‌خواند، پرسیده تا یك ارزیابی كلی از كیفیت ادبی و فنی اشعار جناب ساسی داشته باشد. یكی از شعرا عضو شورای شعر و ترانه وزارت ارشاد هم هست! ورق بزنید صفحه 12!
در نهایت هم خبرنگار سینمایی گروه، ساناز قنبری... این زبانِ روسی‌بلد و این علاقه‌مند به تاریخ و سفر ولی افتاده در حوزه سینما، رفته سراغ یكی از فیلم‌های شریف این روزهای سینما كه در نهایت بعد از چند سال كش و قوس رفته روی پرده اكران. گفت‌وگوی قنبری با كارگردان «به دنیا آمدن» را هم در صفحه 11 بخوانید!