شیردل فیلم‌هایش را اهدا كرد

شیردل فیلم‌هایش را اهدا كرد


كامران شیردل، مستندساز پیشكسوت سینمای ایران، مجموعه آثار مستند خود را به مركز گسترش سینمای مستند و تجربی اهدا كرد. به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی مركز گسترش سینمای مستند و تجربی، شیردل با حضور در این مركز و دیدار با مدیران این مجموعه، مستندهای خود را به این مركز هدیه داد. او ابراز امیدواری كرد با همكاری این مركز، امكان دیده شدن آثارش توسط نسل جوان فراهم آید.
فیلم‌های مستند كامران شیردل كه با بهترین كیفیت تحویل آرشیو مركز گسترش سینمای مستند و تجربی شده، عبارتند از: تهران پایتخت ایران است، حماسه روستازاده گرگانی یا اون شب كه بارون اومد، قلعه، مرواریدهای خلیج‌فارس ـ دُوبی، پیكان، بوم سیمین، ندامتگاه، آئینه‌ها، تنهایی اول، فولاد مباركه.
بخشی از این آثار با‌ارزش، مجموعه راش‌های كامران شیردل از انقلاب اسلامی ایران است كه سال 1357 با فرمت سوپر 8 توسط این فیلمساز فیلمبرداری شده است.
شیردل از سال 1343 با ساخت مستند ده دقیقه‌ای آئینه‌ها قدم به دنیای سینما گذاشت و طی نیم قرن فعالیت، بیش از 130 فیلم مستند مستقل، صنعتی و تبلیغاتی را تهیه و كارگردانی كرد. صبح روز چهارم و دوربین نیز عناوین دو فیلم سینمایی او هستند كه سال‌های 1351 و 1355 كارگردانی شده است.