بلژیکی 90 میلیاردی به ایران نزدیک شد

رسانه‌های خارجی خبر از توافق قطعی ویلموتس با ایران دادند

بلژیکی 90 میلیاردی به ایران نزدیک شد

 تیم ملی ایران با مارك ویلموتس بلژیكی به توافق رسید. به احتمال زیاد او به عنوان سرمربی جدید ایران معرفی می‌شود. ویلموتس سابقه مربیگری تیم ملی بلژیك را دارد و در سال 2017 هم سرمربی ساحل عاج بود. عملكرد این مربی در ساحل عاج بسیار متفاوت تر از بلژیك بود. او در تیم ملی كشورش در 51 بازی روی نیمكت نشست كه حاصل آن 34برد، 8 تساوی و 9 شكست بود. میانگین گل برای تیم او در هر بازی حدودا دو گل بود. حضور در ساحل عاج اما برای این مربی موفقیتی در بر نداشت. او 239 روز سرمربی این كشور بود و فقط در شش بازی روی نیمكت آنها نشست که حاصل آن چهار شكست، یك برد و یك مساوی بود تا باعث بركناری‌اش شود. 
او نزدیك به دو سال است در جایی فعالیت نمی‌كند و حالا فعالیتش را از روی نیمكت ایران از سر خواهد گرفت. منابع خبری فاش كردند مذاكرات ایران و ویلموتس اخیرا در كشور تركیه به مرحله نهایی رسیده است. تاج از ایران و ویلموتس از بلژیك به این كشور رفتند و در آنجا با هم پای میز مذاكره نشستند. در این جلسه دو طرف به توافق مالی رسیدند. تاج اعلام كرد مشكلی هم برای انتقال پول وجود ندارد. توافق دو طرف هم برای چهار سال اول، سالانه 5/1میلیون دلار بود. همچنین تاج تاكید داشت ویلموتس باید از مربیان ایرانی بیشتری در كادر فنی اش استفاده كند كه او هم پذیرفت ولی با این حال تاكید داشت دو بلژیكی باید كنار دستش باشند. 
سایت‌ها روز گذشته از حضور جواد نكونام در تیم ملی به‌عنوان دستیار ویلموتس خبر دادند، اما خبرهای رسیده از فدراسیون از آن حکایت دارد كه هیچ مذاكره‌ای با كاپیتان سابق ایران نشده است. فدراسیون ظاهرا در تلاش است با یك تیر دو نشان بزند؛ هم نكونام را سرمربی تیم امید كند و هم دستیار اول ویلموتس ولی بعید است مربی بلژیكی قبول كند که نكو دستیار اولش باشد. 
دیروز بعد از انتشار خبر توافق نهایی ویلموتس و تیم‌ملی‌ایران از محمود اسلامیان، عضو هیات رئیسه فدراسیون در این باره سوال كردیم كه توضیح داد: «من با آقای تاج در یكی دو روز گذشته صحبتی نداشتم ولی ما سه گزینه نهایی برای تیم ملی ایران داشتیم. یكی ویلموتس، دیگری ره نار و همین‌طور آقای لوپتگی. مذاكرات با هر سه مربی هم خوب پیش رفت و قرار شد تاج نام گزینه نهایی را در رسانه‌ها اعلام كند.» 
او در پاسخ به این‌كه آیا ویلموتس شروطی برای ایران داشت، جواب داد: «به هر حال دو طرف در جلسات صحبت‌ كردند. آقای تاج هم در جریان جزئیات هستند. ولی ما تلاش‌مان این بود كه بتوانیم بعد از كارلوس كی روش كسی را بیاوریم كه بتواند دوباره از ایران تیمی قدرتمند بسازد.» 
همه منتظر هستند تا درنهایت امروز یا فردا ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی ایران اعلام شود. با این حال یكی دیگر از مسؤولان فدراسیون دیروز به جام‌جم گفت: «هنوز حضور او قطعی نشده است و بحث لوپتگی هم هست. قرار شده او جواب نهایی بدهد.» به این ترتیب باید كمی دیگر منتظر ماند.