اُتانازی با پودر مرگ

پسر جوان در كانالش، خودكشی با سیانور را آموزش می‌داد

اُتانازی با پودر مرگ

پسر جوان پس از خودكشی ناموفق تصمیم گرفت با راه‌اندازی كانالی ترویج‌كننده خودكشی باشد. متهم با شناسایی افرادی كه قصد خودكشی داشتند، برایشان پكیج‌های آموزش خودكشی و پودر سیانور ارسال می‌كرد. بررسی‌های اولیه پلیس نشان می‌دهد، 25 نفر از متهم خرید كرده‌اند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، راز اقدامات مجرمانه پسر جوان همزمان با شكایت یكی از قربانیانش فاش شد. 18 اردیبهشت امسال ماموران پلیس آگاهی در جریان مرگ مشكوك پسر 30 ساله‌ای در خانه‌اش در منطقه سعادت‌آباد قرار گرفتند. خانواده پسر جوان پس از ورود به خانه با پیكر پسرشان روبه‌رو شده و موضوع را به پلیس اطلاع داده بودند. تیم پلیسی پس از حضور در خانه پسر جوان متوجه شدند او با خوردن سم سیانور خودكشی كرده است. میلاد قبل از خودكشی در دست نوشته‌ای هشدار داده بود چه جا‌هایی از خانه آلوده به سم سیانور است.
كارآگاهان تحقیقات برای شناسایی انگیزه پسر جوان از خودكشی با سیانور را آغاز كرده و متوجه شدند، پدر و مادر میلاد چندی قبل از هم جدا شده و پسر جوان به تنهایی در آن خانه زندگی و پدرش هزینه زندگی او را تامین می‌كرد. چند وقتی بود که پسر جوان گوشه‌گیر شده و در این مدت مدام وقتش را در تلگرام می‌گذراند. با بررسی گوشی تلفن همراه پسر جوان مشخص شد، میلاد مدتی قبل عضو یك كانال تلگرامی به نام خودخلاصی شده بود كه در آنجا خودكشی ترویج می‌شد. مدیر كانال همچنین برای افرادی كه قصد خودكشی داشتند، پودر سیانور ارسال می‌كرد.
با افشای این موضوع، تحقیقات برای شناسایی مدیر كانال به نام حمید 31 ساله آغاز شد و خیلی زود ماموران او را در اسلامشهر شناسایی كردند. سرانجام عصر روز پنجشنبه متهم در قراری صوری از سوی ماموران دستگیر شد. در بازرسی اتاق حمید، قوطی‌های حاوی سم سیانور، قرص‌های آرامبخش و خواب آور و كتاب‌های روان درمانی كشف شد. پسر 31 ساله در همان تحقیقات مقدماتی به فروش پودر سیانور و قرص به افراد مختلف اعتراف كرد.
حمید پس از انتقال به پلیس آگاهی در اعترافاتش گفت: سال گذشته از طریق فضای مجازی با شخصی به نام بهنام آشنا شدم كه مدیر یك كانال تلگرامی بود كه اعضای آن «خودكشی‌گرا» بودند. تحت‌تاثیر حرف‌های بهنام تصمیم به خودكشی گرفتم و یك بار پس از تهیه دارو اقدام به خودكشی كردم كه شش روز در كما بودم اما با تلاش پزشكان به زندگی بازگشتم. پس از مرخص شدن از بیمارستان كانالی به نام «خودخلاصی» را راه‌اندازی كردم و در آن نحوه خودكشی با سیانور را آموزش می‌دادم. اعضای كانال اگر پودر سیانور برای خودكشی می‌خواستند، بسته‌ها را با دریافت یك میلیون تومان برایشان ارسال می‌كردم.
در ادامه تحقیقات مالی با بررسی كانال و تماس‌های متهم مشخص شد او بسته‌های آموزشی و پودرهای سیانور را برای 25 نفر در مناطق مختلف تهران از جمله زعفرانیه، قلهك و سعادت‌آباد و همچنین شهرهای مختلف كشور ارسال كرده است.
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با هشدار جدی به خانواده‌ها برای نظارت بیشتر بر فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی به جام‌جم گفت: مشخصات افرادی كه از متهم سیانور خریده‌اند شناسایی و تحقیقات پلیسی برای بررسی وضعیت آنها آغاز شده است.