دیگر نمی‌خواهم خودكشی كنم!

دیگر نمی‌خواهم خودكشی كنم!

حمید پسر 30 ساله‌ای كه كانال تلگرامی خودخلاصی را برای ترویج خودكشی افراد راه‌اندازی كرده و باعث مرگ جوانی شده بود، دیروز برای ادامه تحقیقات به شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و به جرایمش اعتراف كرد و روانه بازداشتگاه پلیس شد. متهم در حاشیه جلسه بازپرسی در گفت‌وگویی با جام‌جم به تشریح فعالیت مجرمانه‌اش پرداخت.

  تحصیلاتت چیست؟
فوق‌دیپلم حسابداری دارم.
  كار هم می‌كنی؟
حسابدار پاره‌وقت چند شركت خصوصی‌ام.
  كتاب می‌خوانی؟
از بچگی عاشق كتاب بودم. از نوجوانی كتاب‌های فلسفه می‌خواندم، ذهنم پر از افكار منفی شده و به مرگ و نیستی فكر می‌كردم. یك‌سال پیش در كانال تلگرامی پسری عضو شدم. او مثل من از زندگی و دنیا سیر بود و كتاب‌های انگلیسی به من معرفی كرد و چون زبانم خوب است آن را خواندم كه پر از ناامیدی بود.
  خودكشی هم كردی؟
در نوجوانی دوستم مرا تحقیر كرد و به خاطر این تحقیر قرص خورده و خودكشی كردم، اما زنده ماندم. یك‌بار هم خودكشی با قرص داشتم كه شش روز در كما بودم. بعداز فوت پدرم نیز چند بارخودكشی ناموفق داشتم.
  چرا كانال خودخلاصی را راه‌اندازی كردی؟
یكی از كتاب‌هایی كه خواندم «قرص آرامبخش» بود. در آن شیوه خودكشی و ابزار آن را آموزش داده بود. كانال را راه‌انداختم تا افراد مثل من زودتر سمت مرگ بروند و خلاص شوند. علاوه بر آموزش خودكشی و راه‌های آن، ابزار آن مثل قرص‌های مختلف و سیانور را می‌خریدم به آنها می‌فروختم.
   بعد از راه‌اندازی كانالت خودكشی كردی؟
می‌خواستم به سوئد بروم و با رفتن به مركزی در آنجا، آنها مرا سمت مرگ ببرندكه پولم كم بود. كانال را راه انداختم تا بخشی از پول مرگ خودم را از این طریق جمع كنم. قرص و سیانورها را به متقاضیان مرگ می‌فروختم، اما فكر نمی‌كردم یكی از آنها 
فوت كند.
  تا به حال پیش روانپزشك نرفته‌ای؟
چند بار رفتم، اما گفتند خوردن قرص برایم تاثیر ندارد و باید افكار منفی‌ام را دور ریخته و مثبت كنم تا حالم خوب شود.
   چطور بازداشت شدی؟
 فردی سفارش قرص برای خودكشی داد كه برای تحویل آن رفتم كه به جای خریدار پلیس آمد و بازداشت شدم.
   دوباره قصد مرگ داری؟
با دیدن مادرم و گریه‌های او دیگر نمی‌خواهم بمیرم.
  حرف آخر؟
اگر افكار منفی را از ذهنم دور می‌كردم و به خواندن كتاب‌های امید‌دهنده و شادی‌بخش رو می‌آوردم، سمت مرگ نمی‌رفتم.