نباید حواسمان به سکوها پرت شود

كریم باقری در گفت‌وگو با جام‌جم از فینال جام حذفی می‌گوید

نباید حواسمان به سکوها پرت شود

كریم باقری بعد از برانكو، ستاره كادرفنی است. او فقط یك مربی برای تیم به شمار نمی‌رود بلكه هم‌نفس با بازیكنان، در تمرینات شركت می‌کند. او مثل یك كاپیتان، درست شبیه زمان فوتبالش، بازیكنان را جمع و برایشان قبل از هر بازی در رختكن صحبت می‌كند. باقری از جمله اركان اساسی موفقیت تیم در این سال‌ها به‌شمار می‌آید، اما او می‌گوید شرایط هر فصل با لیگ قبلی متفاوت است و باید به مسائل فوتبالی با چشم منطق نگاه كرد.
باقری در این خصوص به جام‌جم گفت: «درست است كه در سه فصل گذشته قهرمان شدیم و نتایج بسیار خوبی گرفتیم اما این را بدانید كه ممکن است این وضعیت در هر سال فرق داشته باشد. ما توانستیم تا به حال خودمان را نشان بدهیم اما نمی‌دانیم در سال‌های بعد قرار است چه اتفاقی رخ بدهد. پرسپولیس همیشه باید برای قهرمانی بجنگد و ما كاری به وضعیت سایر تیم‌ها نداریم اما باید این را هم بدانیم كه خودمان، انتظارات را بالا برده ایم و در این شرایط، هواداران باید با نگاه منطقی به وضعیت نگاه كنند.»
 باقری در مورد بازی با سپاهان افزود: «تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم. بچه‌ها در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند. برای اولین بار در این فصل توانستیم قبل از یك بازی حساس و مهم‌، چند روزی به بچه‌ها استراحت بدهیم و تمرینات را به صورت منظم داشته باشیم. سپاهان هم تیم بسیار خوب و قابل احترامی است كه فكر می‌كنم بازی قشنگی بین دو تیم شاهد باشیم.» مربی تیم پرسپولیس و شماره 6 فراموش نشدنی سرخ‌ها ادامه داد: «وقتی با تیمی مثل سپاهان بازی دارید، باید از كوچك‌ترین فرصت‌ها استفاده كنید. اصلا نباید تمركزمان را از دست بدهیم و مثلا فكر اتفاقات روی سكوها، شعارها و باقی مسائل باشیم. تمام بازیكنان باید فقط به فكر فوتبال خودشان و وظایفی كه برای تك‌تك آنها تعیین كرده‌ایم، باشند. یك لحظه غفلت می‌تواند تمام تلاش‌ها را به باد بدهد. تكرار می‌كنم كه سپاهان قدرتمند است و می‌خواهد در جام حذفی به قهرمانی برسد پس برای كسب برد مقابل ما می‌آید و اصلا حق اشتباه مقابل این حریف را نداریم.»
او در نهایت در خصوص آینده خودش و برانكو در پرسپولیس گفت: «برای فصل آینده هنوز برنامه‌ها به‌صورت كامل اعلام نشده چون تمركز همه‌مان به بازی در جام حذفی و قبل از آن به لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بود ولی وقتی برانكو تا پایان فصل آینده قرارداد دارد، فكر می‌كنم معنایش این باشد كه می‌خواهد در تیم مان بماند و به كارش ادامه بدهد. پرسپولیس در این سال‌ها سر‌و‌سامان گرفته و اگر این تیم حفظ شود، می‌توانیم عملكرد بهتری در ادامه فصل داشته باشیم. همه اینها به سیاستگذاری باشگاه برمی‌گردد. اگر آنها بخواهند تیم را حفظ كنند، قطعا فصل آینده شرایط به همین شكل است
و پرسپولیس مشكلی احساس نمی‌كند.»