سفر «زهره» به آفریقای جنوبی

سفر «زهره» به آفریقای جنوبی

فیلم سینمایی «زهره» به جشنواره بین‌المللی دوربان آفریقای جنوبی راه یافت.
به گزارش جام‌جم، فیلم سینمایی زهره به كارگردانی و تهیه‌كنندگی سیامك ابراهیمی در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی دوربان آفریقای جنوبی شركت خواهد كرد.
زهره كه به صورت سكانس  - پلان فیلمبرداری شده به نویسندگی نیكو بستانی با طرحی از سیامك ابراهیمی داستان ساعت‌های آخر زندگی یك ورزشكار را قبل از مهاجرت روایت می‌كند.
سیامك ابراهیمی كه در اولین تجربه فیلمسازی خود پس از پنج سال تحقیق در زمینه زندگی زنان ورزشكار ایرانی در این رویداد سینمایی حضور دارد پیش از این با تجربه سال‌ها عكاسی خبری و مستند اجتماعی در حوزه بین‌الملل و داخلی در رسانه‌های معتبر خارجی و ایرانی مشغول به فعالیت رسانه‌ای بود.
ملیسا ذاكری كه نقش آفرینی در آثاری چون كوچه بی‌نام، مادری، آباجان و مردی كه اسب شد را به‌ عهده داشت، در نقش اصلی این فیلم جلوی دوربین رفته است.
شیرین آقاكاشی، سروش طاهری، سجاد بابایی، آریا دلفانی، فرانك مرادی، فریماه مسگرنیا، علیرضا شریعتی، سجاد علی‌خانی، یاسمین فرخ‌زا و ارسام غریب از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
پخش بین‌المللی این فیلم نیز بر‌ عهده شركت مورچه با مدیریت حسن نجم‌آبادی است.
به گفته كارگردان، نسخه پذیرفته‌شده در جشنواره به شكل كارگاهی و تمرینی ساخته شده و برای اكران این فیلم در ایران مجددا فیلمبرداری خواهد شد.
 این رویداد هنری كه تاكنون میزبان سینماگران ایرانی بسیاری بوده، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره فیلم در منطقه جنوب آفریقا به‌شمار می‌رود و شامل كارگاه‌های فیلمسازی، سمینارهایی درباره صنعت سینما و بحث و تبادل نظر پیرامون فیلم و سینماست.
چهلمین دوره جشنواره فیلم بین‌المللی دوربان آفریقای جنوبی از ۱۸تا ۲۸ جولای 2019 (27 تیر تا 6 مرداد) در شهر دوربان آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد.