مسكن مهر، تأییدیه بین‌المللی گرفت

مسكن مهر، تأییدیه بین‌المللی گرفت

در حالی وزیر مستعفی راه و شهرسازی همواره از واژه‌های نامناسب برای توصیف مسكن مهر استفاده می‌كرد كه دفتر اسكان بشر در سازمان ملل، ساخت مسكن مهر را جزو تجربه‌های منحصربه‌فرد و قابل انتقال به مجامع بین‌المللی اعلام كرده است.
به گزارش تسنیم، قبل از مرداد 92 كه عباس آخوندی از مجلس رأی گرفت با شدتی كم طرح مسكن مهر را مورد انتقاد قرار می‌داد، اما از اواخر مرداد 92 ادبیات وزیر سابق درباره مسكن مهر وارد فاز جدیدی شد. آخوندی از سال 92 و تا زمانی كه در سال 97 نامه استعفایش را منتشر كرد در توصیف طرح ملی مسكن مهر از واژه‌هایی مانند سیب گندیده، طرح فاجعه‌آمیز، مزخرف، طرح خانمان‌برانداز، قفس‌های انسانی و طرح پوپولیستی استفاده كرد.
از مهر سال گذشته پروژه‌های مسكن مهر نفس راحتی می‌كشند؛ از یك سو دیگر خبری از وزیر مستعفی نیست كه همواره به این طرح نقد تخریبی داشته باشد و از سوی دیگر با ورود وزیر جدید راه و شهرسازی تمركز ویژه‌ای بر اتمام واحدهای نیمه‌تمام این طرح صورت گرفته است.
از همه مهم‌تر این‌كه معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد «دفتر اسكان بشر در سازمان ملل ساخت مسكن مهر را جزو تجربه‌های منحصربه‌فرد و قابل انتقال به مجامع بین‌المللی اعلام كرده است.»
مازیار حسینی با بیان این‌كه تكمیل ۵۰۰ هزار مسكن مهر در دستور كار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد كه در حال حاضر این عدد به ۴۲۰ هزار واحد رسیده است، عنوان كرد: درواقع از زمان شروع به كار وزیر جدید ۸۰ هزار مسكن مهر تحویل داده‌شده است.
وی با تاكید بر این‌كه دفتر اسكان بشر در سازمان ملل، ساخت مسكن مهر را جزو تجربه‌های منحصربه‌فرد و قابل انتقال به مجامع بین‌المللی اعلام كرده است، افزود: چهار دولت درگیر این برنامه بودند و پروژه‌های مسكن مهر از نظر اسكلت و كیفیت و استحكام مسكن، مناسب ارزیابی می‌شود.
وی در عین حال با بیان این‌كه رساندن آب و برق و گاز برخی پروژه‌های مسكن مهر به دلیل جانمایی اشتباه سخت است، گفت: در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسكن به دنبال این هستیم تا اشتباه‌های مسكن مهر را تكرار نكنیم. بر این اساس اعلام كرده‌ایم در شهرهای كوچك ساختمان‌های ویلایی ساخته می‌شود و در شهرهای جدید احداث ساختمان تا هفت طبقه مدنظر است.
به این ترتیب تا هشت ماه پیش طرح مسكن مهر با بی‌مهری‌های فراوانی از سوی مقام عالی‌رتبه سابق وزارت راه مواجه می‌شد به‌طوری كه حتی یك واحد آن را افتتاح نكرد؛ اما امروز این طرح تأییدیه بین‌المللی را گرفته كه نشان از آن دارد «آخر كار» مشخص‌شده همه اظهارات وزیر سابق درباره این طرح بی‌اساس بوده است.