آمادگی دولت برای كمك در بافت فرسوده اطراف حرم رضوی

آمادگی دولت برای كمك در بافت فرسوده اطراف حرم رضوی

حسن روحانی، رئیس‌جمهور شنبه‌شب در دیدار تولیت آستان قدس رضوی بر همكاری دولت و آستان برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مجاوران و زائران حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا‌(ع) تاكید كرد و گفت: دولت در این راه در حد توان در كنار آستان رضوی است.
 روحانی كه در مسیر بازگشت از سفر به دو كشور آسیایی قرقیزستان و تاجیكستان به منظور زیارت بارگاه مطهر امام هشتم شیعیان، به مشهد سفر كرده بود؛ پس از زیارت ضریح مطهر حضرت ثامن‌الحجج، در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان مقدس رضوی بر ضرورت خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به زائران و مجاوران آن حضرت تاكید كرد.  روحانی با بیان این‌كه هدف آستان و دولت یكی و آن خدمت بیشتر به مردم است، افزود: دولت از هرگونه كمك و توجه در این زمینه فروگزار نخواهد كرد و در كنار آستان خواهد بود. رئیس‌جمهور افزود: دولت برای ارائه كمك در زمینه طرح جامع حرم رضوی و همچنین بافت فرسوده اطراف حرم و رعایت هماهنگی‌های لازم شهرسازی با بافت معنوی و فرهنگی حرم آماده است.
تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار با اشاره به تاكیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: این آستان مقدس در مسیر سیاست‌های دولت و در كنار دستگاه‌های دولتی و عمومی در جهت خدمت به مردم حركت خواهد كرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی افزود: آستان رضوی خود را جدای از دولت نمی‌داند و در هماهنگی با هم در جهت تحقق سیاست‌های نظام حركت خواهیم كرد.