عقب‌نشینی ریاض از اعدام نوجوان شیعی

عقب‌نشینی ریاض از اعدام نوجوان شیعی

اعتراض مسلمانان و فشار افكار عمومی جهان درپی شكایت سازمان‌های حقوق بشری سرانجام مقامات سعودی را به تجدید نظر واداشت و اعلام كردند نوجوان شیعی مرتجی قریریص اعدام نخواهد شد. پیش از این سعودی‌ها گفته بودند قرار است مرتجی به همراه چند نفر دیگر بعد از ماه مبارك رمضان در ملأ‌عام اعدام شوند. این زندانیان درحال طی كردن دوران محكومیت خود هستند.
به گزارش فارس و به نقل از رویترز، یك مسؤول سعودی كه نخواست نامش فاش شود، گفت: حاكمان عربستان از اعدام مرتجی قریریص، كم سن و سال‌ترین زندانی سیاسی این كشور عقب‌نشینی كرده و گفته‌اند او باید دوران محكومیت خود را تا سال 2020 سپری كند. مرتجی در سپتامبر ۲۰۱۴ دستگیر و به ۱۲ سال زندان محكوم شد. سازمان عفو بین‌الملل ماه گذشته میلادی در بیانیه‌ای اعلام كرد، این نوجوان شیعه در زندان انفرادی نگهداری می‌شود و بارها تحت شكنجه و ضرب و شتم قرار گرفته است. شبكه
سی.ان‌.ان نیز در 7 ژوئن گذشته اعلام كرد دادستانی سعودی خواستار اعدام مرتجی قریریص است. او زمان دستگیری فقط 13 سال داشت. عربستان اردیبهشت ماه گذشته حكم اعدام 37 شهروند را كه بیشترشان شیعه بودند، اجرا كرد و جهان را در بهت و حیرت فروگذاشت.