همه هنرهای  اوج

همه هنرهای اوج

چند سالی است نام‌شان را بیشتر از هر موسسه و مركز فرهنگی و هنری دیگری می‌شنویم. چرا آنها در عرض كمتر از یك دهه توانسته‌اند این‌قدر بر‌صدر اخبار تولید محصولات فرهنگی و ادبی بنشینند؟ آیا این صدرنشینی صرفا به خاطر كیفیت محصولاتی است كه آنها تولید كرده‌اند یا حواشی شكل‌گرفته پیرامون اغلب این تولیدات بر شهرت اوج كمك كرده است؟ اینها سوال‌هایی نیست كه بتوان پاسخ‌هایی قطعی برایشان یافت. می‌خواهیم بدانیم سازمان هنری رسانه‌ای اوج، در این سال‌ها بر كدام ساحت‌های فرهنگ و هنر متمركز بوده و مشخصا با كدام حوزه‌ها بیشتر به چشم آمده است.

 سینما
كار اصلی‌شان است؟

احتمالا در سیاستگذاری‌های كلان، این سازمان هم برای سینما توان ویژه‌ای كنار گذاشته شده است. «بادیگارد» ابراهیم حاتمی‌كیا اولین اثر مهمی بود كه آنها تولید كردند. «ایستاده در غبار» فیلم تحسین‌شده محمدحسین مهدویان هم یكی دیگر از تولیدات آنهاست. «تنگه ابوقریب» و «به وقت شام» هم جزو پروژه‌های مهمی بوده كه اوج پشتشان ایستاده‌است. آنها در جشنواره فیلم فجر اخیر، فیلم موفق «23 نفر» را هم اكران كردند.




 فرهنگ عمومی
این همه حاشیه تنها در چند متر

اگر سینما، خروجی پرقدرت‌تری برای اوجی‌ها بوده، بی‌تردید عرصه فرهنگ عمومی برای آنها پرحاشیه‌ترین حوزه بوده است. آن هم تنها با یك بلیبورد در میدان ولی‌عصر كه هر بار طراحی‌اش عوض می‌شود تا چند روز رسانه‌ها به بهانه‌های مختلف به آن می‌پردازند. خانه طراحان انقلاب اسلامی كه یكی از مجموعه‌های اوج است، طراحی این بیلبورد را به‌عهده دارد.




 مجموعه تلویزیونی
ماجرایشان با پایتختی‌ها

شاید محبوب‌ترین حاصل ورودشان به مقولات هنری، «پایتخت 5» باشد؛ سریالی كه واكنش‌های متفاوتی را به جان خرید. عده‌ای معتقد بودند اوجی‌ها توانسته‌اند برخی خط قرمزها را برای پایتختی‌ها زیرسبیلی رد كنند و عده‌ای بر این باور بودند آنها به عوامل سریال بابت نكاتی كه مدنظر داشتند، خط می‌دادند. در گفت‌وگویی كه در همین صفحه می‌خوانید به این ماجراها پرداخته شده.




 موسیقی
ماوا وارد می‌شود

یكی از مراكز زیرمجموعه اوج كه حالا فعالیتش چشمگیرتر از قبل است «ماوا»ست. تازه‌ترین اثری كه آنها منتشر كرده‌اند، «حالا كه می‌روی» با صدای محمد معتمدی است. آلبومی كه همین چند روز پیش منتشر شد و شامل معروف‌ترین قطعه‌های معتمدی در یك سال اخیر است.