تصویب طرح جامع  گردشگری كشور ؛ به‌زودی

تصویب طرح جامع گردشگری كشور ؛ به‌زودی

برنامه جامع گردشگری كشور به‌زودی در هیات دولت مطرح می‌شود و با تصویب آن، آینده و مسیر صنعت گردشگری كشورمان روشن می‌شود. این خبری است كه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی آن را رسانه‌ای كرد و  گفت: كمتر بخش اقتصادی وجود دارد كه علاوه بر بخش اقتصادی، موضوعات دیگر را هم در بر بگیرد، اما گردشگری در همه‌جای دنیا و هم در كشور ما علاوه بر كاركردهای اقتصادی، موضوعات فرهنگی را هم دربرمی‌گیرد.
مونسان كه در افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری اصفهان سخن گفته، افزود: در ایران با وجود این‌كه صحبت‌های بسیاری در حوزه گردشگری می‌شود، اما متأسفانه با وجود مزیت‌های بسیاری كه وجود دارد، هنوز این صنعت در اولویت بالای كشور قرار ندارد. تبلیغات و معرفی یكی از موضوعات مهم در حوزه گردشگری است. ما چگونه می‌توانیم گردشگر خارجی جذب كنیم درحالی‌كه در خارج از كشور هیچ تبلیغاتی نداریم و هیچ كاری درخصوص معرفی ظرفیت‌ها انجام نمی‌دهیم؟ البته این موارد به دلیل نبود بودجه كافی است. كشورهایی كه از مقاصد مهم گردشگری دنیا هستند، به ازای هر گردشگر 7/1 تا ۲ دلار بابت تبلیغات هزینه می‌كنند، اما این عدد در كشور ما به چند سنت هم نمی‌رسد كه همین عدد هم در حوزه گردشگری داخلی و رادیو و تلویزیون صرف می‌شود.
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: ما تلاش كردیم با توجه به تحولات منطقه و جهان در كشورهای هدف گردشگری بازنگری داشته باشیم تا اگر در جاهایی با كمبود مواجه شدیم، كشور دیگری را جایگزین كنیم تا تعداد گردشگران ورودی را افزایش دهیم.