این فرهنگ و رسانه مشترك‌المنافع

این فرهنگ و رسانه مشترك‌المنافع


كل‌كل‌های میز فرهنگی و میز رسانه همیشه یكی از عوامل ایجاد سر و صدا در تحریریه است. اصولا واقعیتش را بخواهید این دو میز بیشترین سر و صداهای تولیدی تحریریه را به خودشان به اختصاص داده‌اند. حالا بگذریم از این‌كه این دو گروه عیال‌وارترین گروه‌های تحریریه هم هستند و به تنهایی تولید 7 صفحه از 20 صفحه روزانه روزنامه را به‌‌عهده دارند. ظهر كاری دیروز هم با كل‌كل‌های بین سرویسی شروع شد وقتی كه دبیر محترم گروه همسایه به قصد تخفیف فضای دوستانه و صمیمانه گروه زبان به سخن گشود كه گروهتان اگر خیلی خوب بود، دو نفر از آن فراری نمی‌شدند. اشاره دبیر گروه همسایه به  انتقال نیرویی از گروه فرهنگی به گروه‌های رسانه و اجتماعی بود كه طی آن میثم اسماعیلی و فاطمه شهدوست به این دو گروه پیوستند. خلاصه كه یكی از جذابیت‌های روزانه ما
همین كل‌‍‌كل‌ها و یكی به دو گذاشتن‌هاست. حالا شما هم خیلی این مزاح‌های ما را با گروه رسانه جدی نگیرید. «فرهنگ و هنر» و «رسانه» هر چند دو گروه جدا و مستقل هستند اما مشترك‌المنافع هم هستند. وضعیتی كه هیچ دو گروهی در روزنامه این حالت را ندارد.
و اما بعد... زینب مرتضایی‌فرد امروز رفته و سراغی از جناب حسین علیزاده و جمشید عندلیبی گرفته. اگر معرف حضور نیستند، باید عرض كنیم حتما قطعه «نی‌نوا» را شنیده‌اید. امكان ندارد نشنیده باشید. عارضیم به حضورتان كه پشت صحنه این قطعه معروف، شنیدنی است. حالا هم اخیرا كتاب نت‌های این قطعه منتشر شده و مرتضایی‌فرد همین را بهانه كرده و مروری داشته به این قطعه و اخبار و حواشی‌ای كه این طرف و آن طرف گفته شده. حاصلش هم شده یك گزارش خواندنی در این روزهای داغ و كشدار تابستانی كه حتما برایتان جذاب خواهد بود. در همین صفحه هم می‌توانید بخوانید.
در صفحه 10 هم رفته‌ایم سراغ یك كتاب خوب دیگر كه قرار است طی همین روزها، خبرهای بیشتری درباره آن بشنوید. قصه از این قرار است كه طی روزهای آتی قرار است از تقریظ رهبر انقلاب بر كتاب «شیر زیتان» رونمایی شود. همین هم باعث شد بچه‌های صفحه هنر و ادبیات فی‌المجلس بروند سراغ جزئیات ماجرا و ته و توی این كتاب را
در بیاورند و در ضمن هم معرفی‌اش كنند. این گزارش را می‌توانید در صفحه 10 بخوانید.
این روزها اگر تیزرهای سینمایی را در همین تلویزیون هم دیده باشید احتمالا به چشم‌تان خورده كه جواد‌خان رضویان با یك فیلم سینمایی خودش را روی پرده سینماها آورده است. اسم فیلم هم بگویی نگویی یك طوری است: «زهر مار». بچه‌های سینمایی ما كه در دوران جشنواره هم این فیلم را دیده‌اند در صفحه 11 رفته‌اند سراغ فیلم‌هایی كه به كارگردانی بازیگران ساخته می‌شود.