«روی خاك» روی آنتن مستند

«روی خاك» روی آنتن مستند


مستند «روی خاك» با مروری بر گذشته و حال ورزش اول ایران برای پخش از شبكه مستند آماده می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی معاونت سیما، حسین رحمانی مجری طرح مستند «روی خاك» درباره هدف تهیه و تولید این مستند گفت: لزوم پرداختن به ورزش اول كشور عزیزمان ایران كه با روحیه مردانگی، دلاوری، فرهنگ و شریعت مردمان این مرز و بوم عجین است، ما را بر آن داشت كه برنامه‌ای مستند برای اشاعه و گسترش روحیه مردانگی و پهلوانی در بین آحاد مردم، به‌ویژه جوانان، با حفظ حالت استنادی و توجه به جذابیت‌های بیانی تولید كنیم.
او با بیان این‌كه این مستند نمونه داخلی و حتی خارجی ندارد، تصریح كرد: پس از تشكیل اتاق فكر و برگزاری جلسات متعدد، موضوع برنامه نهایی شد و در ادامه با مساعدت و همراهی مدیران شبكه مستند سیما، طرح مورد پذیرش قرار گرفت و در نهایت از اواخر خرداد كار تصویر‌برداری این مستند كلید خورد.
رحمانی درباره بخشی از جزئیات مستند روی خاك نیز گفت: در این مستند به تاریخ شروع المپیك نوین آتن یونان كه با ورزش پهلوانی ایرانی‌ها تقارن دارد، اشاره خواهد شد. تاریخ شكل‌‌گیری كشتی در عصر جدید، رقابت‌های قهرمانی كشور، نخستین دوره رقابت‌های كشتی آزاد و فرنگی، اولین سفر برون مرزی كشتی‌گیران ایران در دهه 20 شمسی، گفت‌وگو با پیشكسوتان، استفاده از تصاویر طراحی شده و آرشیو بی‌نظیر از بخش‌های ابتدایی مستند روی خاك است و در ادامه نیز تاریخ كشتی ایران از سال 1948 را مرور می‌كنیم و سیاه و سفید‌ها، اشك و لبخند‌ها، برد و باخت‌ها، دلاوری‌ها، مردانگی‌ها، هیجانات ریز و درشت، مهم‌ترین اتفاقات هر سال و... را ورق خواهیم زد.
تعدادی از عوامل این مستند عبارتند از تهیه‌كننده: فرزام فرامرزی؛ نویسنده و روایتگر: صدرالدین كاظمی؛ كارگردان: میلاد پرور؛ مدیر تولید: سعید اصغری؛ كارشناس و مدیر هماهنگی: اكبر فیض؛ عوامل تولید: كوروش اسدی، حسین فرجادیان، مهداد هوشیار و دستیار تهیه: مهدی محمدی‌پور و تداركات: جعفر نعیمی و علی جهانی.
گفتنی است مستند كشتی روی خاك كاری از شبكه مستند سیماست كه تصویربرداری آن شروع شده و قرار است برای پخش در اواخر تابستان آماده شود.