چاپ هشتاد و دوم یك رویا

«رویای نیمه شب» مظفر سالاری دوباره به كتابفروشی‌ها آمد

چاپ هشتاد و دوم یك رویا


رمان «رویای نیمه شب» نوشته مظفر سالاری كه از سوی كتابستان معرفت منتشر شده است به چاپ هشتاد و دوم رسید و به‌زودی در كتابفروشی‌ها عرضه خواهد شد.
رویای نیمه شب رمانی است عاشقانه كه علاقه جوانی ثروتمند و زیبا به نام هاشم را روایت می‌كند. علاقه‌ای كه در مسیر تكاملش دارای ابعاد معنوی می‌شود و زندگی هاشم را در سراشیبی تغییر قرار می‌دهد. در این عاشقانه مذهبی هاشم جوانی پاك‌سیرت از اهل سنت به دختری شیعه مذهب علاقه دارد كه در راه وصال با موانع و اتفاقاتی تلخ و شیرین مواجه می‌شود.
شخصیت‌محوری داستان پسری به نام هاشم است كه پدر بزرگ او كفالت وی را برعهده دارد. ابونعیم زرگر، تاجر بزرگ جواهرات در حله و سنی‌مذهب است. ابوراجح حمامی دوست پدربزرگ هاشم است كه دختری به نام ریحانه دارد كه از شیعیان مخلص و دانای اهل‌بیت(ع) است. در این رمان شاهدیم كه در هاشم علاقه‌ای به ریحانه ایجاد می‌شود و این موضوع پیش برنده داستان است.
 او می‌داند به خاطر شكافی كه مذهب بین او و معشوقه‌اش به وجود آورده است، هرگز امكان رسیدن به ریحانه برایش وجود ندارد و از دو طرف با مخالفت مواجه خواهد شد، به همین خاطر جرأت ابراز عشق خود را ندارد. ماجراهای عاشقانه میان دو جوان كه به تحول زندگی هاشم منجر می‌شود، بستر اصلی داستان را تشكیل می‌دهد.
تلاش نویسنده برای ایجاد ارتباط و پیوند میان شیعه و اهل سنت از اتفاقات مهم كتاب است كه نویسنده به‌خوبی به آن پرداخته و همین موضوع هم به موفقیت بیشتر این عاشقانه مذهبی كمك كرده است.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین مظفر سالاری، متولد ۱۳۴۱ در یزد، نویسنده، محقق، مدرس و منتقد است. از آثار او در كارنامه نویسندگی‌اش می‌توان به قصه‌های من و ننه آغا، درونمایه‌ها و دستمایه‌های نمایشی در قرآن و  قایق راندن به اقیانوس اشاره كرد. این كتاب را انتشارات كتابستان معرفت در ۱۳دوره به چاپ رسانده است.