ارزیابی تأثیر و جایگاه علوم‌شناختی در حوزه برنامه‌سازی

ارزیابی تأثیر و جایگاه علوم‌شناختی در حوزه برنامه‌سازی

نشست همكاری مركز تحقیقات صداوسیما و پژوهشكده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی، در این نشست كه به میزبانی مركز تحقیقات رسانه ملی برگزار شد، دو تفاهم‌نامه همكاری میان این مركز با پژوهشكده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی و انجمن علوم شناختی ایران به امضا رسید.
دكتر علی طلوعی، رئیس مركز تحقیقات سازمان صداوسیما، در این نشست ضمن معرفی تاریخچه و خدمات و دستاوردهای مركز تحقیقات طی نیم‌قرن سابقه فعالیت، بر ضرورت و اهمیت علوم شناختی در رسانه تأكید و اظهار كرد: علوم شناختی‌ شاخه‌ای از علوم است كه هنوز در ابتدای راه قرار دارد و افق‌های بسیاری برای گسترش و پژوهش دارد.
رئیس مركز تحقیقات سازمان ضمن تأكید بر تولید ادبیات نظری و انجام تحقیقات بین‌رشته‌ای رسانه و علوم شناختی، افزود: علوم شناختی یكی از اولویت‌های جدی و مورد تأكید رئیس سازمان است و مركز كلان‌طرح‌هایی را در این حوزه برای سال‌های 98 و 99 در دستور كار قرار دارد.
دكتر طلوعی ضمن تأكید بر اهمیت ترویج علوم شناختی از طریق رسانه ملی تصریح كرد: اثربخشی برنامه‌ها در حوزه شناخت مخاطب و همچنین كاربردهای علوم شناختی در رسانه برای رسانه ملی اولویت دارد و سازمان امیدوار است با سیاستگذاری و برنامه‌ریزی صورت‌ گرفته بتواند گام‌های مهم و مؤثری در این حوزه بردارد.
دكتر حمیدرضا پوراعتماد، رئیس پژوهشكده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی نیز در این دیدار با بیان این‌كه در استفاده از كاركرد علوم شناختی در رسانه مغفول مانده‌ایم، گفت: در جامعه‌شناسی، درخصوص جهت‌دهی افكار و مردم‌شناسی آن‌طور كه شایسته است عمل نشده و متأسفانه به آنچه می‌خواستیم نرسیده‌ایم. پوراعتماد گفت: دانستن این موضوع كه پیام‌های ارسال‌شده به ذهن مخاطب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، بسیار مهم است و باید برای این موضوع برنامه‌ریزی كنیم.