نیمه‌نهایی احتمالی برزیل و آرژانتین در كوپا آمه‌ریكا

نیمه‌نهایی احتمالی برزیل و آرژانتین در كوپا آمه‌ریكا

 آرژانتین بالاخره توانست اولین پیروزی خود را در كوپا آمه‌ریكا امسال به دست آورد و صعودش به مرحله یك‌چهارم نهایی را قطعی كند. در شبی كه بازی مسی به هیچ وجه شبیه بازی‌های او در بارسا نبود، مارتینس و آگوئرو توانستند با دو گل شاگردان فیلیكس سانچس را شكست دهند تا قطر به یك تساوی و دو باخت از كوپا آمه‌ریكا خداحافظی كند.
این پیروزی و قطعی شدن صعود آرژانتین موجب شد كمی از فشار روی اسكالونی و مسی كم شود. این مساله را می‌توان به‌خوبی در حرف‌های بعد از بازی مسی مشاهده كرد. به گزارش اسپرت، كاپیتان تیم ملی آرژانتین در این باره گفت: برای این‌كه دوباره اعتماد به نفس و خونسردی‌مان را به‌دست آوریم، به چنین بازی‌ای نیاز داشتیم.
از حالا به بعد یك كوپای دیگر برای آرژانتین شروع می‌شود. گرچه حریف بعدی آلبی سلسته در مرحله یك چهارم نهایی مشخص شده، اما هواداران این تیم از همین حالا باید خود را برای استرس بازی نیمه نهایی آماده كنند. شاگردان اسكالونی در مرحله بعد باید با ونزوئلا بازی كنند كه در گروه اول بعد از برزیل دوم شد. می‌توان این انتظار را داشت كه آرژانتین به‌راحتی به مرحله نیمه نهایی صعود كند. در صورتی كه این اتفاق بیفتد، به احتمال زیاد رقیب بعدی آنها در مرحله نیمه نهایی برزیل میزبان است. رقابت آرژانتین و برزیل همیشه مهم‌ترین بازی آمریكای جنوبی بوده و حساس‌ترین بازی این جام نیز می‌تواند همین باشد. عدم تعادل و ثبات در تاكتیك تیم اسكالونی از یك طرف و وجود مهره‌های هجومی و تكنیكی در تیم برزیل، مطمئنا بازی سختی برای مسی و هم تیمی‌هایش رقم می‌زند.