كالاهای تولیدشده با كاغذ دولتی مشمول قیمت‌گذاری شد

كالاهای تولیدشده با كاغذ دولتی مشمول قیمت‌گذاری شد


در جدیدترین جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر شد در صورت تخصیص سهمیه كاغذ با ارز 4200تومانی به متقاضیان از جمله تولیدكنندگان كتب دانشگاهی، روزنامه و… فروش محصول بعدی مشمول نرخ‌گذاری باشد.
به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد تنظیم بازار در نشست اخیر خود گزارشی از كمیته ساماندهی كاغذ دریافت و مقرر كرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اخذ فهرست دریافت‌كنندگان ارز برای واردات كاغذ در سال گذشته تاكنون، نسبت به كنترل عملكرد آنها و ارائه گزارشی از رفع تعهد ارزی و تحویل كالا در شبكه تحت نظارت به تفكیك شركت اقدام كند.
بر این اساس پیش‌بینی‌شده است فهرست شركت‌های متخلف به دستگاه‌های مسؤول و دبیرخانه ستاد تنظیم بازار ارائه شود.
در این راستا ستاد تنظیم بازار مسؤولیت‌های بانك مركزی در راستای رفع تعهد ارزی و آزادسازی تضامین دریافت‌كنندگان ارز 4200 تومان كاغذ در سال ۹۷ و ۹۸ را تعیین كرد.
به این ترتیب ثبت سفارش‌های تأمین ارز شده با نرخ ۴۲۰۰تومان  كه قبل از شانزدهم مرداد سال گذشته ترخیص شده‌اند، منوط به ارائه تأییدیه سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان شد. تمام ترخیص‌كنندگان كاغذ 4200 تومان قبل از تاریخ فوق لازم است با مراجعه به سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان و ارائه رسید فروش و فهرست توزیع نسبت به اخذ تأییدیه اقدام كنند.