عاشق هیجان سرقت

انهدام 54 باند مجرمانه در پایتخت

عاشق هیجان سرقت



247 سارق حرفه‌ای در آخرین طرح كارآگاهان پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند. در این طرح 16 باند مربوط به سرقت به عنف، ۱۶ باند مربوط به سرقت منزل، ۱۴ باند مربوط به سرقت خودرو و پنج باند مربوط به جعل و كلاهبرداری و سه باند جرایم دیگر منهدم شد. ۱۳۱ نفر از ۲۴۷ سارق دستگیر شده، سابقه‌دار بودند. ۸۴۵ مورد سرقت و زورگیری و ۱۳۴۵ مورد سرقت خودرو و سرقت داخل خودرو تاكنون از این افراد كشف شده است. در این طرح باند متجاوزان به عنف دستگیر شدند.
سرقت از طلافروشان با كمك زنان
مجرم كهنه‌كار كه با فریب زنان از طلافروشی‌ها سرقت می‌كرد، در این طرح از سوی ماموران دستگیر شد. متهم در حاشیه این طرح درباره شگردش از سرقت‌ها گفت: با زنان در خیابان و شبكه‌های اجتماعی آشنا می‌شدم و خود را مردی پولدار با شغل‌های مهم معرفی می‌كردم. پس از فریب طعمه‌ها به بهانه این‌كه می‌خواهم برایشان طلا بخرم، آنها را به طلافروشی برده و هنگامی كه آنها در حال انتخاب سرویس بودند، سرویسی را برداشته و به بهانه نشان دادن طلای مورد نظر از ویترین، بیرون می‌رفتم و فرار می‌كردم. فروشنده‌ها تصور می‌كردند این زنان همسرم هستند و به‌راحتی اعتماد می‌كردند.
متهم از این‌كه زنان بعد از فریب او به دردسر می‌افتادند، دچار عذاب وجدان نمی‌شد و می‌گوید: با این كار از زنان انتقام می‌گرفته است.
آن‌طور كه مصطفی تعریف كرد، چند سال قبل همسرش به او خیانت می‌كند و با مرد دیگری دوست شده و از او جدا شده بود. مصطفی هم بعد از اطلاع از موضوع، تصمیم به انتقام از زنان گرفته و آنها را در دام خود گرفتار می‌كرد.
چهره متهم با درخواست قضایی برای شناسایی شکات در روزنامه منتشر شده است.
 عشق هیجان
دختر جوانی كه با همدستی دو پسر با گروگان گرفتن مسافران از آنها اخاذی می‌كردند، در این طرح دستگیر شدند. لیلا درباره علت دستگیری‌اش می‌گوید: وضع مالی‌مان خوب است و نیاز مالی نداشتم، اما عاشق هیجان و پلیس بازی بودم. با پسری دوست شدم كه سارق بود‌. وقتی فهمیدم دزدی می‌كند، تصمیم گرفتم با او و همدستش همراه شوم. به عنوان مسافربر، طعمه‌ها را سوار كرده و بعد با تهدید قمه، كارت بانكی‌شان را گرفته و حساب‌شان را خالی می‌كردیم‌. با كارت‌های بانكی طلا و سكه می‌خریدیم. آن‌قدر غرق هیجان بودم كه فكر نمی‌كردم دستگیر شوم.