بودجه شوراهای تولید انجمن سینمای جوان!

بودجه شوراهای تولید انجمن سینمای جوان!


رئیس انجمن سینمای جوان ایران برنامه شوراهای تخصصی تولید انجمن را كه از اردیبهشت آغاز به كار كرده است، تشریح كرد.
آنطور كه سینماپرس گزارش داده، سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوان درباره برنامه شوراهای تخصصی تولید انجمن سینمای جوان ایران كه چندی پیش اعضا آن در همه شهرها اعلام شد، گفت: امسال سال متفاوتی را در انجمن سینمای جوان شاهد خواهیم بود و با جلساتی كه با رئیس سازمان سینمایی داشته ایم به طرح‌های جدید و همچنین افزایش قابل قبولی در اعتبارات در حوزه تولید رسیده‌ایم و به همین منظور امید داریم اجرای طرح‌های مورد نظر محقق شود.
او ادامه داد: مجموع اعتباری كه امسال در حوزه تولید اعلام شد، رقمی معادل هفت میلیارد دبوده كه دو میلیارد آن قرار است در شهر تهران خرج شود و پنج میلیارد آن برای استان‌ها استفاده می‌شود.
موسوی درباره انتخاب شوراهای تولید در هر استان توضیح داد: ما برای این‌كه بتوانیم تنوع، گوناگونی و رنگارنگ بودن تولیدات انجمن را حفظ كنیم از شهرهای مختلف هنرمندان و كارشناسان بومی را انتخاب كردیم. در مركز هر استانی ما یك شورای تولید تشكیل دادیم و تمام دفاتر ما در سطح استان‌ها آثار خود را از طریق شوراهای تولید پیگیری خواهند كرد. این شوراهای تولید، بخشی از استان‌های دیگر و بخشی نسبت به پیشنهاد رئیس دفتر انتخاب شدند تا بتوانند هم از نظر كیفی آثار را رصد كنند و هم اختیار بیشتری به آنها داده باشیم تا كارشناسان استانی بتوانند سیاست‌های تولیدی منطقه‌ای را تقویت كنند.
او اضافه كرد: ما یك پرتال ثبت‌نام و بارگذاری فیلمنامه را در انجمن سینمای جوان بارگذاری كرده‌ایم و همه در سراسر كشور اثر خود را در آنجا ثبت می‌كنند كه در دفاتر مركز استان و شوراهای تولید، آثار ارزیابی و كارشناسی می‌شود و اگر هنرمند و صاحب اثر واجد شرایط بود به جلسه پیچینگ دعوت می‌شود و در آن جلسه در مقابل كارشناسان از طرح، ایده و خلاقیت خود دفاع می‌كند و درباره اعتبارات و برآورد آن فیلم كوتاه در آن جلسه تصمیم‌گیری خواهد شد و در نهایت از محل اعتبارات هر استان، قراردادی را اخذ خواهیم كرد.
رئیس انجمن سینمای جوان با اشاره به این‌كه بیش از ۱۵۰ كارشناس و هنرمند در سراسر كشور به عنوان اعضای شوراهای تولید حضور دارند، اضافه كرد: امیدواریم خروجی امسال ما خروجی موفق تر، جذاب تر و با تكیه بر تمركززدایی و اعتماد در سراسر كشور باشد و بتوانیم این راه را ادامه دهیم.
او در پایان درباره حضور فیلمسازان مطرح در این شورا اظهار كرد: اعضایی كه در این شوراها حضور دارند افراد بنامی هستند كه در حوزه فیلم به‌ویژه در حوزه فیلم كوتاه صاحب نظر هستند و پذیرفته‌اند كه برای ارتقای سطح كیفی فیلم كوتاه كه بهترین روزهای خود را می‌گذراند كمك كنند و بتوانیم جهشی هم به لحاظ جذابیت‌های هنری و تجربی و هم به لحاظ تعداد در حوزه فیلم كوتاه داشته باشیم.