افتتاح یك پردیس سینمایی

افتتاح یك پردیس سینمایی

پردیس سینمایی «اكومال» در كرج از دیروز جمعه (14 تیر) به احترام سالگرد درگذشت عباس كیارستمی اكران فیلم‌های خود را آغاز كرد.
سها علیمرادی، مدیر این پردیس سینمایی در گفت‌وگویی با ایسنا درباره این پردیس تازه‌ساز توضیح داد: این سینما اكران فیلم‌های خود را به احترام سالروز درگذشت عباس كیارستمی از امروز آغاز كرده‌ و قرار است در چند روز آینده نیز افتتاحیه رسمی‌ با حضور مسؤولان مربوط را داشته باشیم. این پردیس سینمایی كه در استان البرز، شهر كرج، جاده مشكین دشت و محله رزكان‌نو ساخته شده، یكی از مدرن‌ترین سالن‌های سینمایی این استان خواهد بود.
او درباره تجهیزات موجود در این پردیس سینمایی كه حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه ساخت آن شده است، بیان كرد: این پردیس شش سالن‌ سینمایی دارد كه شامل سالن‌های چند منظوره، سیستم صوتی دالبی و سیستم پخش D-cinema در یكی از سالن‌ها و  E-cinema  در دیگر سالن‌ها هستند. این مجموعه در طبقه اول مجتمع تجاری، فرهنگی و تفریحی اكومال با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی طی حدود شش ماه ساخته شد. از این‌رو، این پردیس سینمایی ۹۳۰ صندلی دارد كه به تفكیك سالن1: ۴۹۲ صندلی، سالن2: ۸۳ صندلی، سالن3: ۹۵ صندلی، سالن4: ۹۵ صندلی، سالن5: ۴۲ صندلی و سالن6: ۱۲۳ صندلی دارد.
مدیر پردیس سینمایی اكومال افزود: این مدرن‌ترین پردیس هم از نظر تعداد سالن، تجهیزات و هم استاندارد است. ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ حمایت‌های مالی و معنوی‌ای گرفته‌ایم اما نسبت به حجم كلی سرمایه‌ای كه برای ساخت این محل صرف شده مقدار زیادی نبوده و كاملا هزینه‌ها برعهده بخش خصوصی بوده است. همچنین براساس ضوابطی كه وجود دارد از موسسه سینماشهر نیز حمایت‌هایی از ما شده است.
علیمرادی درباره قیمت بلیت این سینما نیز با بیان این‌كه بهای بلیت در ساعات مختلف متفاوت است، گفت: در این پردیس سینمایی براساس سالن سینمایی، ساعت و كیفیت پخش، بهای بلیت‌ها از ۱۲ هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان متغیر خواهد بود.