ببینیم مردم چه می‌خواهند

ببینیم مردم چه می‌خواهند


 نزدیك كردن رسانه ملی به مردم كار دشواری نیست منوط به این‌كه خالقان اعم از نویسنده و كارگردان و تهیه‌كننده تا می‌توانند به سمت خواسته‌های مردم حركت كنند. برخی معتقدند ذكر مسائل چالش‌برانگیز در سریال‌ها یك نقض غرض یا یك خودزنی است. استدلال این جماعت آن است كه چون رسانه‌های معاند به‌قدر كفایت علیه نظام موضع‌گیری می‌كنند دیگر نباید در رسانه ملی هم محتوای چالش‌زا داشته باشیم.
این استدلال غلط است زیرا عنوان كردن نامنصفانه مسائل و معضلات است كه چالش علیه نظام ایجاد می‌كند ولی طرح موضوع با نگاه منصفانه و راهبردی قطعا كمك می‌كند به حل مشكل و معضل.
تلویزیون باید فاصله‌اش را از مردم كم كند و تصور درستی از زندگی مردم داشته باشد و خودش را به ندیدن نزند. تلویزیون باید با درد و رنج مردم همسایگی كند تا مردم به بهانه همدردی سراغ رسانه معاند نروند.
شاید تلویزیون رسانه‌ای بی‌رقیب در كشور باشد ولی این نداشتن رقیب نباید مدیران رسانه ملی را گمراه كند و به خواب ببرد. شبكه‌های مختلف تلویزیون باید به چشم رقیب به هم نگاه كنند و در این صورت است كه رشد می‌كنند. اگر دقت كنید می‌بینید كه در زمان وقوع بلایای طبیعی شبكه‌های مختلف تلویزیونی می‌كوشند با تولید برنامه‌های خبری-تحلیلی كمك كنند به حل مشكل اما این نگاه باید به كل سال تعمیم یابد و در تمام طول سال در تولید و ارائه محتوا همین توجه به خواسته‌های مردمی در اولویت قرار گیرد.