درود بر آقا فردوس

درود بر آقا فردوس


خیلی‌هایمان با خودش و نقش‌هایش خاطره داریم. از سریال نوستالوژیك «همسران» بگیرید كه در دهه 70 همه را میخكوب تلویزیون می‌كرد تا پروژه‌های سینمایی و تئاترش. حالا چند وقتی هست كه در بستر بیماری افتاده و در لواسانات روزگار سپری می‌كند. بله... بله... صحبت از جناب فردوس كاویانی است. بازیگر و هنرمند عزیز و محجوب كه از هموطنان زرتشتی‌مان محسوب می‌شود و در اذهان ما خاطرات زیادی را از خودش به یادگار گذشته. چه زمانی كه در همسران در كنار فرهاد جم و مهرانه مهین‌ترابی و الهام پاوه‌نژاد سال‌های دهه 70 را برای ما ماندگار می‌‌كردند چه در آژانس دوستی و چه زمانی كه در اجاره‌نشین‌ها.
حالا قرار است برای جناب كاویانی یك مراسم یادبود بگیرند. همین هم باعث شد تا علی‌آقای رستگار كه علاوه بر كاردست بودن در زمینه سینما و رسانه، هنرهای دیگری هم دارد برود سراغ یكی از همكاران قدیمی جناب كاویانی و درباره استاد با ایشان گپ بزند. خب این وسط چه كسی بهتر از همان تیم سابق همسران. همین هم شد كه رستگار بعد از حدود یك ساعت پیگیری توانست رد فرهاد جم را بزند و با او گفت‌وگو كند. مشروح گفت‌وگوی رستگار با جم را در صفحه 11 بخوانید و یاد خاطرات‌ قدیمی‌تان بیفتید. این از این!
جناب غلامحسین اسماعیلی را می‌شناسید؟ نمی‌شناسید دیگر! جناب اسماعیلی چند وقتی است كه سخنگویی قوه محترم قضاییه را بر عهده دارد و خلاصه حسابی هم سرش را با خبرنگاران شلوغ كرده. جناب اسماعیلی روز گذشته در نشست خبری مرسوم و روتین‌شان جمله‌ای بر زبان راندند كه دو قبضه به ما فرهنگی‌ها و رسانه‌ای‌ها بر می‌گردد. سخنگوی محترم لابلای خبرهایی كه درباره اقدامات دستگاه متبوع خود می‌دادند صحبتی از هادی رضوی سرمایه‌گذار پرحاشیه حوزه سینما و شبكه نمایش خانگی هم كرده و افزوده‌اند كه حكمش صادر شده و در مرحله تایپ است! همین چند واژه اخیرشان باعث شد تا بچه‌های صفحه 10 بروند سراغ این قضیه و از این آب ظاهرا قضایی رسانه‌ای، كره فرهنگی خودشان را بگیرند. حالا این‌كه دقیقا چطور موفق به این كار شده‌اند را ورق بزنید و بروید صفحه 10 تا ببینید بچه‌های گروه چطور سوژه‌های ظاهرا غیرفرهنگی را احضار و مصادره به فرهنگی كنند.
و در نهایت هم این‌كه اگر مشتری دائمی صفحات فرهنگی باشید احتمالا در جریان باشید كه تا الان چند باری نوید شروع طرح تابستانه كتاب را به شما داده بودیم و راجع به آن صحبت كرده بودیم. حالا هم ظاهرا جزئیات طرح تابستانه امسال منتشر شده. زینب مرتضایی‌فرد هم كه منتظر سوژه، رفته و جزئیات این طرح را با دوره‌‎های گذشته مقایسه كرده و به نتایج جالبی رسیده. نتایجش را هم با شما در همین صفحه به اشتراك گذاشته.