نسخه Pdf

آزادی یك اعدامی با ضمانت ضامن آهو

یک خاطره خاص و شنیدنی

آزادی یك اعدامی با ضمانت ضامن آهو

تجربه شش ساله و رفتن به مكان‌های مختلف و دیدار با افراد گوناگون،« اسلامی» را به این باور رسانده كه آدم‌های گوناگون با دیدن پرچم امام رضا‌(ع) واكنش‌های ناب و منحصر به فردی از خود نشان داده‌اند. واكنش‌های گوناگونی كه هر كدام از آنها به صورت مجزا در ذهن این روحانی ثبت شده است و او را شگفت‌زده كرده كه تا چد حد مردم می‌توانند عاشق امام رضا‌(ع) باشند كه با دیدن پرچم او دل و جان‌شان برود و چندان شور و شعفی در وجودشان شكل گیرد كه وصف آن ناممكن به نظر می‌رسد.
 اسلامی در این زمینه می‌گوید: «در این سال‌ها متوجه شده‌ام ارتباط مردم با خادم‌ها و پرچم امام رضا‌(ع) بسیار خاص است. پرچم امام رضا‌(ع) برای بسیاری مانند بوی پیراهن یوسف برای یعقوب است. بسیاری هستند برای زیارت امام رضا‌(ع) نیامده‌اند؛ اما حال و هوایی امام رضایی را در این روزها و با دیدن پرچم می‌گیرند.» 
برای همین هم خاطرات بسیاری در ذهن این روحانی ثبت شده است كه یكی از بهترین آنها خاطره‌ای است كه در زندان برای او اتفاق افتاده است.«كسانی كه به واسطه و دلایل گوناگون نتوانسته‌اند به زیارت بیایند، اما توانسته‌اند پرچم امام رضا‌(ع) را ببینند، تبرك بگیرند و زیارت از راه دور كنند، اما یك اتفاق برای من بسیار خاص بود: یك شخصی بود كه حكم اعدام داشت و چند سال بود به دلیل همین جرم در زندان به سر می‌برد. 
ما خدمت خانواده مقتول رفتیم و با رو زدن به خادمان پرچم امام رضا‌(ع) از او خواستیم تا فرد قاتل را ببخشند. معرفت ولی دم، با ذكر و نوای امام رضا‌(ع) و حضور پرچم و خادمان موجب شد تا یكباره نظرها برگردد و رضایت دهند. این اتفاق در این سال‌ها یكی از بهترین خاطراتی بود كه در ذهن من مانده است.»