یک جای کار می‌لنگد!

آیا دیو باتیستا می‌تواند قهرمان جدید فیلم‌های اکشن لقب بگیرد؟

یک جای کار می‌لنگد!

از شواهد امر چنین برمی‌آید كه دیو باتیستا در حال طی كردن همان مسیری است كه خلف او ، دواین جانسون طی كرده است. این كشتی‌گیر بازنشسته كه چند سالی است به جمع بازیگران ژانر اكشن پیوسته، مثل جانسون قصد دارد پا جای پای آرنولد شوارتزنگر بگذارد. اما اگر جانسون توانست تا حدی به جایگاه آرنولد نزدیك شود، فاصله باتیستا با این جایگاه هم چنان دور است. تحلیلگران سینمایی منتظر بودند تا نوع واكنش تماشاگران به «استوبر» فیلم جدید باتیستا را ببینند. اهمیت این كمدی اكشن در این بود كه برای اولین بار باتیستا به تنهایی قهرمان داستان بود. برعكس مجموعه كمیك‌استریپی «نگهبانان كهكشان» كه باتیستا در كنار چند بازیگر دیگر قهرمانان داستان را تشكیل می‌دهند، استوب فیلمی تك‌قهرمانه بود. همین موضوع باعث می‌شد توفیق یا شکست مالی فیلم، كاملا به پای این قهرمان سابق دنیای كشتی نوشته شود، اما نوع استقبال تماشاگران از استوبر، آن چیزی نبود كه باتیستا انتظارش را داشت.

به نوشته نشریه هالیوود‌ریپورتر، استوبر در سه روز اول اكران عمومی‌اش فقط هشت میلیون دلار فروش كرد و فیلم تازه‌ای را به جمع فیلم‌های ناموفق فصل تابستان اضافه كرد.
 این كمدی اكشن با هزینه تولید 16‌میلیون دلاری خود، باتیستا را در نقش مسافر معمولی یك تاكسی دارد. اما راننده تاكسی (با بازی كمیل نانجیانی) به‌زودی متوجه می‌شود، این مسافر یك مامور پلیس است كه در حال تعقیب یك مجرم خطرناك است. این دو تبدیل به یك تیم شده و به دنبال مجرم می‌روند.
پرسش تازه
قرار گرفتن استوبر در ردیف چهارم جدول گیشه نمایش، پرسش تازه‌ای را مطرح می‌كند. آیا باتیستا می‌تواند جادویی در جدول گیشه نمایش خلق كند و آیا تهیه‌كنندگان سینما می‌توانند روی او به عنوان چهره‌ای محبوب تماشاگران گونه اكشن حساب و سرمایه‌گذاری كنند؟ برخی از تحلیلگران می‌گویند شاید كمی زود باشد كه در این رابطه صحبت شود. این بازیگر برای ماه‌های پیش‌رو و سال جدید میلادی چند فیلم آماده نمایش دارد و روی تمام آنها حساب ویژه باز كرده است. از حالا نمی‌توان درباره وضعیت فروش این فیلم‌ها اظهار‌نظر قطعی كرد. این در حالی است كه باتیستا امید بسیار زیادی هم به قسمت‌های جدید مجموعه ابرقهرمانانه نگهبانان كهكشان دارد.
باتیستا دلیل عدم موفقیت مالی استوبر را در لحن آن می‌داند و می‌گوید: «كمپانی والت‌دیزنی فیلم را در حال و هوای كارهای كمدی دهه هشتادی‌اش تولید كرد. همه فكر می‌كردیم این سبك روایتی تماشاگران را جذب خود خواهد كرد، اما در عمل این اتفاق نیفتاد. بسیاری عنوان می‌كنند من قصد دارم پا جای پای آرنولد و دواین جانسون بگذارم، اما این‌طور نیست.
این روزها هر كس از دنیای كشتی وارد حرفه سینما می‌شود، با این دو بازیگر ورزشكار مقایسه می‌شود. اما سبك كار من متفاوت از این دو است و دارم راه خودم را می‌روم.»
نظر نه چندان مساعد منتقدان
اما منتقدان بعید می‌دانند باتیستا بتواند راه خود را با موفقیت طی كند. شركت فیلمسازی اس‌تی‌‌ایكس تهیه‌كننده «جاسوس من»، زمان اكران عمومی آن را تغییر داده و تاریخ تازه‌ای هم برای نمایش عمومی آن انتخاب و تعیین نكرده است. قبل از این قرار بود این كمدی اكشن كودكانه برای اواخر ماه آگوست روی پرده سینماها برود، اما در حال حاضر معلوم نیست فیلم چه زمانی رنگ پرده را به خود خواهد دید.
 باتیستا در داستان فیلم كه شباهت زیادی به كمدی‌های كودكانه آرنولد دارد، یك مامور سازمان‌های جاسوسی است. او مجبور به همراهی با یك دختر‌بچه شیطان است و همزمان باید با گروهی از خلافكاران مقابله كند. پیتر سگال، كارگردان فیلم است.
 گفته می‌شود مشكلات مالی شركت اس‌تی‌ایكس و شكست مالی چند فیلم اخیر آن، دلیل اصلی تغییر زمان نمایش عمومی جاسوس من بوده است. اما اهل فن، شكست تجاری استوبر را در این رابطه بی‌تاثیر نمی‌دانند.
دلخوشی بازیگر
باتیستا به‌زودی جلوی دوربین سومین قسمت نگهبانان كهكشان ظاهر خواهد شد. مشكلاتی كه بر سر جیمزگان كارگردان دو قسمت اول و دوم فیلم فرود آمد، باعث توقف تولید قسمت‌های بعدی آن شد. اما حالا كه این مشكلات حل شده، باتیستا می‌تواند دلخوش به ادامه ساخت این اكشن كمیك استریپی پرفروش باشد.
او در این فیلم، نقش ابرقهرمانی به نام دركس ویرانگر را دارد. این موجود سبزرنگ فضایی كه شبیه آدم‌آهنی‌هاست، در كنار چند شخصیت عجیب و غریب دیگر دست به ماجراجویی‌هایی بین سیاره‌ای می‌زنند. باتیستا این نقش را در دو قسمت از مجموعه «آونجرز/ انتقام‌گیران» هم در دو سال اخیر بازی كرده است. تا به امروز، دركس ویرانگر معروف‌ترین نقشی بوده كه او در جلوی دوربین به عهده گرفته است.
دریافت جوایز ورزشی
بازیگر 50 ساله سینما، فعالیت حرفه‌ای ورزشی خود را از سال 2000 آغاز كرد. چند بار موفق به دریافت جایزه در مسابقات حرفه‌ای ورزش كشتی شد.   
حتی یك بار هم جایزه‌اش را به صورت مشترك با جان سنا دریافت كرد. هر دو از دنیای كشتی به سمت سینما و تلویزیون آمدند.  باتیستا فعالیت بازیگری را از سال 2006 و با حضور در نقش‌های كم‌اهمیت شروع كرد. در فیلم‌های موفقی چون «اسپكتر» و «بلید رانر 2049»، نقش‌هایی نه‌چندان مهم گرفت.  
در ابتدای كار از او در كنار دواین جانسون به عنوان قهرمانان جدید گونه اكشن اسم بردند. منتقدان سینمایی می‌گویند باید منتظر ماند و دید آیا باتیستا می‌تواند این عنوان را برای خود حفظ كند یا زمین را برای حریفان تازه‌وارد خالی خواهد كرد.