آنچه باید از ویژگی‌های پژو 301 ایرانی بدانید

آنچه باید از ویژگی‌های پژو 301 ایرانی بدانید

محصول جدید ایران‌خودرو از لحاظ ویژگی‌های ظاهری كاملا مطابق پژو 301 مدل 2017 است كه آخرین فیس‌لیفت مدل قبلی یعنی 2012 محسوب می‌شود. این مدل نسبت به مدل قبلی در نمای جلو و عقب كمی تغییرات داشته است.
به گفته مهندس پیرمحمدی، مشخصات فنی این خودرو نیز كاملا مطابق مشخصات نمونه اصلی پیاده‌سازی شده است. پیش از رونمایی گفته می‌شد موتور پژو 206 برای این خودرو استفاده شده است. معاون تحقیقات و مهندسی ایران‌خودرو در این خصوص به جام‌جم توضیح داد: «در تمام دنیا معمولا وقتی موتوری طراحی می‌شود، برای خودرو‎های متفاوت همواره بهینه‌سازی شده و ارتقا می‌یابد و الزاما برای هر خودرو موتور از ابتدا طراحی نمی‌شود. موتور به كار رفته در 301 نیز بر پایه موتور 206 ساخته شده، اما این موتور كه ای‌سی5 (EC5) نام دارد بهینه‌سازی شده و تغییرات زیادی داشته است. بنابراین نمی‌توان گفت موتور این خودرو موتور پژو 206 است.»
معاون تحقیقات و مهندسی ایران‌خودرو در ادامه در مورد مشخصات فنی این خودرو افزود: «حجم موتور 6/1 لیتر، با حداكثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار و حداكثر گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر در دور موتور 4000 است. گیربكس دستی و موتور این خودرو در حال حاضر طراحی‌اش به طور كامل به پایان رسیده و 80درصدشان تولید داخل است. گیربكس پنج دنده اتوماتیك این خودرو نیز در حال طراحی است كه تا پایان سال به مرحله تولید خواهد رسید و هر دو مدل دستی و اتوماتیك این خودرو همزمان روانه بازار خواهند شد.» به گفته مدیران ایران‌خودرو پژو۳۰۱ خودرویی دوستدار محیط‌زیست محسوب می‌شود و قرار است برای گرفتن استاندارد یورو ۵ برای سطح آلایندگی آن اقدام شود. سیستم ترمزABS، سیستم ایمنی ESP، كیسه‌هوای جلو، چراغ‌های مه‌شكن جلو و عقب، چراغ‌های نور روز (Day Light) هنگام رانندگی، تهویه مطبوع دستی و رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ از جمله امكانات اصلی خودرو است.
به گفته پیرمحمدی از لحاظ ایمنی خودرو مشابه دنا و دنا پلاس دارای استانداردهای بین‌المللی 85گانه بوده و آزمون‌های تصادف را با موفقیت طی كرده است و در مجموع خودرویی با ایمنی قابل قبول به شمار می‌رود. قیمت این محصول نیز در حدود قیمت محصولات رایج و پرشمار ایران‌خودرو برآورد شده است.