نسخه Pdf

کلیک شما

کلیک شما

سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی‌شود.

 محمد صراف:
نور خروجی تلفن همراه آیفون دوستم به‌مراتب کمتر از نور خروجی دستگاه من است. حتی با تنظیم نور در پایین‌ترین حالت ممکن مجاز در آیفونم نتوانستم این کار را انجام بدهم. آیا روشی برای دستیابی به این میزان نور کم وجود دارد؟

​​​​​​​ کلیک: پاسخ به سوال شما بسیار ساده است: بله چنین روشی وجود دارد و به‌شخصه پیشنهاد می‌کنم از آن استفاده کنید، زیرا استفاده از تلفن همراه هوشمند در محیط‌های تاریک می‌تواند برای چشم انسان بسیار خسته‌کننده باشد و نور خروجی کمتر موجب می‌شود چشمان شما آسیب کمتری ببینند.
برای انجام این کار دو روش وجود دارد که یک روش آن جیلبریک کردن دستگاه است و به هیچ عنوان برای یک کاربر عادی توصیه نمی‌شود، ولی روش دوم که بسیار ساده‌تر است، در ادامه برای شما توضیح داده خواهد شد تا بتوانید به راحتی آن را روی آیفون خود اعمال کنید:
  وارد بخش تنظیمات دستگاه (Setting) شوید.
  به بخش General بروید.
  گزینه Accessibility را انتخاب کنید.
  روی گزینه Zoom کلیک کرده و کلید Zoom را روی دستگاه خود فعال کنید.
  با سه انگشت خود به‌صورت همزمان سه بار سریع روی صفحه کلیک کنید تا وضعیت overlay برای شما فعال شود.
  گزینه Full Screen Zoom را انتخاب کنید.
  نوار بزرگنمایی قابل مشاهده در صفحه را تا انتها به سمت چپ بکشید. این کار بزرگنمایی معکوس را به‌صورت حداکثر روی دستگاه شما اعمال خواهد کرد.
  روی گزینه Choose Filter کلیک کنید.
  گزینه Low Light را انتخاب کنید.
  روی هر یک از بخش‌های نمایشگر کلیک کنید تا دستگاه از وضعیت بزرگنمایی خارج شود.
این امر موجب می‌شود بتوانید کمترین نور ممکن خروجی را از نمایشگر خود ببینید. 
نکته: این گزینه برای استفاده در طول روز، نتیجه بسیار فاجعه‌باری خواهد داشت و باید آن را تنها در محیط‌هایی که نور بسیار کمی دارند، فعال کنید. به همین دلیل نیز بهتر است در طول روز با تکرار گزینه‌های یک تا هشت مجدد نور را تنظیم کرده و در گام نهم، گزینه
normal brightness را انتخاب کنید تا نور دستگاه شما به حالت عادی بازگردد.
این کار را می‌توان به دفعات تکرار کرد و هیچ مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد، زیرا این قابلیت یکی از امکانات مخفی نرم‌افزاری در دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS است و می‌توانید آن را روی دستگاه‌های آیفون و آیپد انجام بدهید. البته باید به یاد داشته باشید این قابلیت روی دستگاه‌های آیفون بسیار قدیمی ممکن است نتیجه‌بخش نباشد.