افزایش قاچاق كودكان به ایران

افزایش قاچاق كودكان به ایران

مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با تاكید بر این‌كه هیچ كودك خیابانی از اتباع غیرمجاز به تنهایی رد مرز نمی‌شود، از افزایش قاچاق كودكان به ایران در شش ماهه اخیر خبر داد و گفت: از میان كودكان جمع‌آوری شده ۱۰ درصد ایرانی و ۹۰ درصد خارجی هستند كه بخش اعظمی از آنها توسط باندهای قاچاق وارد كشور می‌شوند.
به گزارش ایلنا، فرزانه مروستی درباره ایراداتی كه به طرح جمع‌آوری كودكان كار و خیابان وارد می‌شود و همچنین ادعای رد مرز كودكان افغانستانی كه به صورت غیرقانونی در تهران حضور داشتند، افزود: بحث رد مرز كودكان كار توسط یك مدیر بی‌اطلاع از ماجرای مطرح شده است و قویا تكذیب می‌شود. ایران طبق تعهدات بین‌المللی درخصوص كودكان عمل كرده و می‌كند و ما وضعیت كودك را فارغ از هر ملیتی كه دارد، در نظر می‌گیریم و قاعدتا بحث رد مرز وجود ندارد.
‌مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران عنوان كرد: اگر خانواده كودك واقعا نیازمند باشند، از طریق سازمان‌‌های حمایتی حتما به آنها رسیدگی می‌شود، اما چنانچه خانواده كودك در ایران نباشد از طریق سفارت افغانستان و وزارت خارجه پیگیری لازم انجام می‌شود و از آنها كمك می‌خواهیم تا بتوانیم ساز و كارهای حقوقی را انجام داده تا كودك به آغوش خانواده بازگردد.