هنر مدیریت را در فتحی و عرب نمی‌بینم

امیر عابدینی معتقد است كالدرون به 3 دلیل در پرسپولیس موفق می‌شود

هنر مدیریت را در فتحی و عرب نمی‌بینم

امیر عابدینی مدتی است كه در اروپا حضور دارد و مشغول فعالیت‌های تجاری و شخصی خود است. او كمتر به ایران سر می‌زند اما هنوز به‌عنوان یكی از چهره‌های تاثیرگذار بر مدیریت فوتبال این مملكت شناخته می‌شود. او اكثر مشاغل در فوتبال را تجربه كرده؛ از ریاست بر فدراسیون فوتبال تا عضویت در كمیته‌های مختلف فدراسیون. از مدیرعاملی پرسپولیس تا مالكیت تیم‌های باشگاهی و همكاری با سازمان لیگ. به همین علت فرد باتجربه‌ای 
به حساب می‌آید. 
عابدینی در مورد این روزهای فوتبال ایران به جام‌جم گفت: «تعارف نداریم، باید بگوییم فوتبال ایران در بدترین سال‌های خود به سر می‌برد و فدراسیون نیز تا به حال كمك خاصی برای برداشتن این همه فشار از روی باشگاه‌ها نداشته است. هیچ كس هم به كمك فدراسیون نمی‌آید. درآمدزایی فوتبال چرخه معكوس دارد و هر روز می‌شنویم كه یك باشگاه از بحران عبور كرده و وارد مرحله نابودی كامل می‌شود. اینها برای یك فوتبال پرهیجان اصلا خبرهای خوبی نیست. از سوی دیگر، همه لابی‌های بین‌المللی را از دست داده‌ایم و مسائل سیاسی نیز روی فوتبال تاثیر منفی گذاشته، به همین خاطر در نقد كردن مطالبات و حقوق واقعی باشگاه‌ها و فدراسیون وامانده‌ایم. كسی هم نمی‌تواند به كمك فوتبال بیاید تا اوضاع را سر و سامان بدهیم.» 
عابدینی افزود: «در این شرایط، كشتی توفان‌زده فوتبال ایران نیازمند ناخداهای قدرتمندی است ولی می‌بینیم كه تاج از همه مسؤولیت‌هایش با احتیاط عبور می‌كند و باشگاه‌های الگوی ما یعنی استقلال و پرسپولیس نیز با مشكلات عجیبی مواجه هستند. رك و روراست می‌گویم كه من به شخصه از امیرحسین فتحی و ایرج عرب به عنوان مدیران استقلال و پرسپولیس، هنر مدیریتی ندیدم. هم در جریان شفر و برانكو، هم ماجرای بازیكنان جداشده یا یارانی كه جذب تیم شدند، اتفاق مدیریتی خاصی رخ نداد كه دلگرم‌مان كند. » 
از عابدینی در مورد پرسپولیس، باشگاهی كه سال‌ها به‌عنوان مدیرعامل آن فعالیت می‌كرد، پرسیدیم كه جواب‌های جالبی داد. 
او گفت: «من فكر می‌كنم پرسپولیس با سرمربی جدید خود نتیجه بگیرد و برای این منظور، سه دلیل دارم؛ اول این‌كه تیم بسیار خوب، پر از ستاره‌های نامدار و موثر، بازیكنانی مثل سیدجلال حسینی، وحید امیری، مهدی ترابی، علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، محمد انصاری، كمال كامیابی‌نیا و... در اختیار او قرار گرفته، در ثانی كالدرون مربی كارنامه داری است و در وهله سوم، او صاحب تیم ناكامی نبوده كه برای ایجاد تغییرات بنیادی به پرسپولیس بیاید. به معنای دیگر، برانكو 
تیمی را به كالدرون تحویل داد كه هر مربی دیگری آرزویش بود روی نیمكت آن بنشیند. آن قدر پرسپولیس موفق بوده كه اگر چند بازی اول هم نتیجه نگیرد، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد چون هواداران به لحاظ روحی، اغنا شده‌اند. اینها به كالدرون و پرسپولیس كمك شایانی می‌كند.»