گرانی لوازم خانگی به علت افزایش نرخ ارز نیمایی است

گرانی لوازم خانگی به علت افزایش نرخ ارز نیمایی است


سخنگوی انجمن صنفی تولیدكنندگان لوازم خانگی گفت: كاهش نرخ دلار در بازار آزاد تاثیری بر قیمت لوازم خانگی ندارد،‌ چراكه صنعت لوازم خانگی از ارز نیمایی استفاده می‌كند كه نرخ آن در ماه‌های اخیر افزایش هم داشته است.
محمدرضا غزنوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به استفاده صنعت لوازم خانگی از ارز نیمایی گفت: قیمت ارز نیمایی سال گذشته حدود ۷۰۰۰ تومان بود، اما در حال حاضر به حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. وی افزود: اگر قیمت لوازم خانگی متناسب با نرخ ارز آزاد تغییر می‌كرد، در حال حاضر قیمت این كالا باید سه برابر قیمت‌های سال گذشته می‌شد، اما استفاده از ارز نیمایی باعث شد قیمت لوازم خانگی نسبت به سال گذشته
 ۸۰ تا ۱۲۰ درصد افزایش داشته باشد.
غزنوی همچنین كاهش نرخ ارز آزاد و نزدیك شدن قیمت آن به نرخ ارز نیمایی را دارای تبعات مثبت دانست، چراكه به گفته وی صادركنندگانی كه تاكنون به دلیل تفاوت نرخ ارز آزاد و ارز نیمایی، انگیزه‌ای برای عرضه ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما نداشتند، حالا با نزدیك شدن نرخ ارز آزاد و نیمایی برای این كار انگیزه پیدا می‌كنند.
به گزارش ایسنا،‌ قیمت دلار در بازار آزاد از روزهای آخر خرداد شروع به كاهش كرد تا جایی كه از كانال ۱۳ هزار تومان به كانال ۱۱ هزار تومان رسید.