هشدار شورای عالی سیاسی یمن

هشدار شورای عالی سیاسی یمن

شورای عالی سیاسی یمن درباره هرگونه تنش‌آفرینی از سوی ائتلاف متجاوز سعودی هشدار داد و از جامعه جهانی خواست به تعهدات خود در قبال پایان دادن به محاصره یمن پایبند بماند.
به گزارش المسیره، شورای عالی سیاسی یمن در پایان نشست اخیر خود با صدور بیانیه‌ای درباره هرگونه تشدید تنش از سوی متجاوزان در جبهه‌های مرزی و ساحل هشدار داد و بر علاقه دولت یمن به حفظ امنیت دریای سرخ به‌ویژه در سایه بحرانی كه منطقه با آن مواجه است تاكید كرد. در این بیانیه با اشاره به آمادگی برای واكنش به‌هرگونه تنش در جبهه‌های ساحلی از ملت یمن خواسته شده كه با تقویت روحیه برادری و بیداری خود توطئه‌های متجاوزان را خنثی كنند. شورای عالی سیاسی یمن این شورا با اشاره به طرح‌های خطرناك متجاوزان در تعدادی از استان‌های جنوبی برای تجزیه یمن و تغذیه درگیری‌ها و اختلاف‌افكنی در این مناطق از مواضع ملی شهروندان به ویژه در مناطق اشغال شده مثل المهره، سقطری، حضرموت، شبوه و دیگر مناطق قدردانی كرد.
شبكه المسیره بیانیه این شورا را قرائت كرد كه در آن آمده بود: «جمهوری یمن به‌ویژه در سایه تنش‌های اخیر در منطقه، بر حفظ امنیت دریای سرخ اصرار دارد و جامعه جهانی باید به رفع محاصره علیه یمن پایبند باشد. در مورد هرگونه تشدید تنش‌ها از سوی متجاوزان در جبهه‌های مرزی و ساحل غربی هشدار می‌دهیم و اعلام می‌كنیم ارتش و كمیته‌های مردمی یمن آماده پاسخگویی به این تنش‌ها هستند.» در ادامه این بیانیه آمده بود: «اعلام غیر‌مستقیم عقب‌نشینی برخی اعضای ائتلاف متجاوز سعودی از یمن و ادعای تلاش برای برقراری صلح، با اقدامات میدانی آنها كه در راستای تجزیه یمن پیش می‌رود، همخوانی ندارد. كشورهای متجاوز عضو ائتلاف سعودی، برای تغذیه تنش‌ها و درگیری‌ها و شعله‌ور‌ساختن انواع و اشكال اختلافات بین فرزندان یمن تلاش می‌كنند.»
هشدار شورای عالی سیاسی یمن درحالی ابراز می‌شود كه از یك سو امارات متحده عربی بخشی از نیروهای خود را از یمن خارج كرد، اما درعین حال یاد‌آور شد ائتلاف به رهبری عربستان سعودی همچنان قدرتمند باقی خواهد ماند. از سوی دیگر خبرهایی در باره احتمال روی آوردن دوباره عربستان سعودی به روند صلح در یمن وجود داشت. بیانیه این شورا ضمن تاكید بر پایبندی گروه‌های مقاومت یمن به روند صلح پایدار و منصفانه بر آمادگی این گروه‌ها برای هرگونه سناریوی احتمالی تاكید می‌ورزد. به این معنا كه متجاوزان دچار خیالات واهی نشده و نخواهند از فرصت به وجود آمده برای جبران شكست‌های خود و تجزیه بخش‌هایی از یمن استفاده كنند.
در ادامه درگیری‌های روزمره در یمن ارتش و كمیته‌های مردمی این كشور اعلام كردند موفق شده‌اند تعدادی از خودروهای نظامی مزدوران سعودی را در «تعز» منهدم كنند. ارتش و كمیته‌های مردمی یمن همچنین اعلام كردند موفق شده‌اند مواضع متجاوزان سعودی در نجران را به وسیله موشك بالستیك زلزال ۱ هدف قرار دهند.