نسخه Pdf

سالادهای كم كالری برای كاهش وزن

سالادهای كم كالری برای كاهش وزن

در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا،تمایل به خوردن غذاهای چرب و سنگین كم شده و بی‌شك بهترین زمان برای كاهش وزن است. اگر غذاهای اصلی مان دراین فصل كم چرب و كم نمك باشد،بهترین نتیجه را می‌گیریم. یكی از گزینه‌ها برای افرادی كه قصد لاغر شدن دارند،انواع سالاد است، البته به شرطی كه بیشترین مواد مورد نیاز بدن را داشته و بدون سس‌ یا با سس‌های كم چرب سرو شود. دراین شماره از چاردیواری طرز تهیه سه نوع سالاد رژیمی را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم كه البته باتوجه به ذائقه‌تان می‌توانید مواد تشكیل‌دهنده آنها را كم یا زیاد كرده یا تغییر دهید.

مژده مظهری

سالاد كینوا
مواد لازم: 
كینوا: یك فنجان / آب: 2 فنجان / نخود پخته یا جوانه نخود: نصف فنجان / خیار متوسط: یك عدد / فلفل دلمه‌ای رنگی: از هر رنگ یك برش متوسط / جعفری خرد شده: 2 قاشق غذاخوری / پیاز قرمز متوسط: یك عدد / نمك، فلفل سیاه، روغن زیتون و آب‌لیمو‌ترش تازه: به میزان دلخواه
كینوا را با آب ولرم شسته و با دو لیوان آب به صورت كته می‌پزیم و وقتی كمی سرد شد آن را در ظرفی ریخته و خیار، فلفل دلمه‌ای‌ها و پیاز را شسته و خرد كرده و به كینوا اضافه می‌كنیم.
 نخود را چند ساعت قبل از پخت خیس كرده و بعد می‌پزیم. نخود پخته یا جوانه نخود را به مواد اضافه كرده و خوب هم زده و مخلوط می‌كنیم. سپس روغن زیتون، آبلیموی تازه،نمك و فلفل سیاه را به سالاد اضافه كرده و بعد از هم زدن كامل مواد آن را در یخچال گذاشته و بعد از چند ساعت سرو می‌كنیم.  

سالاد یونانی
مواد لازم: 
پنیر فتا: 200 گرم/ زیتون سیاه: 10عدد / گوجه گیلاسی: 10عدد / خیار بوته‌ای متوسط: یك عدد / فلفل دلمه‌ای رنگی: از هر رنگ یك برش كوچك / پیاز قرمز متوسط: یك عدد / کاهو: یک عدد/  جعفری خرد شده: 2 قاشق غذاخوری / روغن زیتون، نمك، فلفل سیاه، سركه سیب یا آبلیموی تازه و آویشن: به میزان دلخواه
خیار را شسته و با پوست خرد كرده و در ظرف مناسبی می‌ریزیم. گوجه گیلاسی‌ها را هم شسته و به خیار اضافه می‌كنیم. البته اگر گوجه‌ها معمولی بود آنها را به تكه‌های درشت خرد می‌كنیم. پیاز را پوست كنده، شسته و رنده درشت می‌كنیم سپس آب پیاز را گرفته و به گوجه و خیار اضافه می‌كنیم. هسته زیتون‌ها را گرفته و به تكه‌های درشت خرد كرده و همراه فلفل دلمه‌ای‌های رنگی خرد شده، جعفری و کاهوی خرد شده (کاهو باید کمی درشت‌تر خرد شود) به سالاد اضافه می‌كنیم. روغن زیتون، نمك، فلفل سیاه، آویشن، سركه سیب رقیق شده یا آبلیموی تازه را به مواد اضافه كرده و خوب هم می‌زنیم و در نهایت پنیر فتا را به شكل مكعب‌های كوچك برش زده و روی سالاد می‌ریزیم. سالاد را مدتی در یخچال گذاشته و سپس سرو می‌كنیم.

سالاد مكزیكی
​​​​​​​مواد لازم: 
نخود: 100 گرم / لوبیا قرمز: 100 گرم / ذرت: 100 گرم / پیاز قرمزمتوسط: یك عدد / فلفل دلمه‌ای رنگی: از هر كدام یك برش كوچك / گشنیز خرد‌شده: یك قاشق غذاخوری / روغن زیتون، فلفل سیاه و قرمز، نمك و آبلیموی تازه: به میزان دلخواه
نخود و لوبیا را چند ساعت قبل از پخت با آب ولرم خیس كرده، سپس پخته و آبكش می‌كنیم. ذرت را هم در ظرف دیگری می‌پزیم و آن را هم آبكش می‌كنیم و وقتی آب اضافه‌شان گرفته شد آنها را در ظرف مناسبی می‌ریزیم. فلفل دلمه‌ای‌ها را شسته، خرد كرده و سپس گشنیز را هم شسته و خرد كرده و بعد پوست پیاز را كنده و خرد كرده و به مواد اضافه كرده و خوب هم زده و مخلوط می‌كنیم. در این مرحله روغن زیتون، فلفل سیاه و قرمز،نمك و آبلیمو ترش تازه را به سالاد اضافه كرده و دوباره خوب هم می‌زنیم تا طعم مواد به خورد هم برود. سالاد را مدتی در یخچال گذاشته و سپس سرو می‌كنیم.