فرهنگ‌سازی برای حل مشكل

فرهنگ‌سازی برای حل مشكل


فرهنگ‌سازی در جهت حل مشكلات جامعه یكی از بهترین روش‌ها برای تولید محصولات عامه‌پسند در تمام رسانه‌هاست. درست است كه برخی گونه‌های نمایشی ذاتا مخاطب‌پسندند، ولی این مخاطب زمانی دوچندان می‌شود كه مشكلات مردم را زمینه‌ای كرد برای نگارش و كارگردانی درام.
اغلب نویسندگان به شكل عجیبی خودسانسور شده‌اند؛ یعنی كاملا غیرعمد سر وقت موضوعاتی می‌روند كه به هیچ جا برنخورد؛ چون پیش خود فكر می‌كنند ممكن است تهیه‌كننده یا ممیزان محصولش را سانسور كنند در صورتی كه این همه واقعیت نیست، چون واقعا بسیاری از موضوعات هم هستند كه می‌توان بدون آن كه درگیر ملاحظات مختلف شد، به آنها پرداخت.
عشق، دوست داشتن، ازدواج، خواستگاری و خیانت تمام واقعیت موجود در جامعه نیستند. این جامعه مشكلات فراوان دیگری هم دارد. مثلا درباره ارتباط والدین با فرزندان هنوز خیلی جای كار داریم یعنی باید سال‌های سال سریال‌های كاربردی در این حیطه تولید شود تا رفته‌رفته ارتباطات غلط اصلاح شود.
درباره سرنوشت فرزندان خردسال بعد از جدایی والدین هم باید بیش از اینها در محصولات تلویزیونی واكاوی شود. كودك امروز با كودك ده سال پیش فرق دارد چون ساحتی كه در آن به سر می‌برد متفاوت است و باید به روز و كاربردی در این باره تولید سریال كرد.
اگر سریال‌سازان ما نگاه روز را با داستان خود بیامیزند، یقین بدانید هم محصولشان ماندگارتر می‌شود و هم مخاطبان به آن روی خوش بیشتری نشان خواهند داد.