گذر گردشگری سی‌تیر  در یك قدمی تعطیلی!

گذر گردشگری سی‌تیر در یك قدمی تعطیلی!


تعطیلی 14غرفه گذر گردشگری سی تیر طی روزهای گذشته این گمان را مطرح كرده كه برنامه‌ای برای تعطیلی كل غرفه‌های این گذر در دست اجراست و بیم آن می‌رود با تداوم این روند، صدها نفر بیكار شوند.
خیابان سی تیر یكی از اصیل‌ترین خیابان‌های شهر تهران است كه گذر گردشگری آن چندسالی است محبوبیت آن را دوچندان كرده است. ظرفیت‌های تاریخی، علمی و فرهنگی چون موزه ملی ایران، موزه آبگینه و سفالینه و چند کلیسا از‌جمله کلیسای انجیلی، و همچنین غرفه‌های سیار خیابانی با غذاها و نوشیدنی‌های متنوع در چندسال اخیر، این مكان را به محل غذاهای خیابانی (استریت فوزی) جذاب بدل كرده كه شب‌های تاریك این محله قدیمی را نشاط و روشنی بخشیده است.
گذر سی تیر در كنار ایجاد جذابیت‌های بصری و گردشگری، مكانی امن و كم‌هزینه برای اشتغال‌زایی جوانان به‌وجود آورده و استقبال خوب گردشگران سی تیر، معاش 800 نفر را از این محل تامین می‌كند. ولی 8 مرداد با پلمب تعدادی از این رستوران‌های خیابانی، چوب لای چرخ كسب رزق غرفه‌ها گذاشته شده و گویا قرار است این روند با تعطیلی كامل این مجموعه ادامه پیدا كند.
نگین السادات گطمیری، ایده‌پرداز و مجری گذر گردشگری سی تیر دراین باره می‌گوید: هفت غرفه سی تیر توسط اتحادیه اغذیه‌فروشان پلمب شده و دلیل آن نداشتن جواز كسب عنوان شده است، در حالی‌كه مجموعه از دو سال گذشته تقاضای جواز داده، اما اتحادیه مزبور به دلیل نداشتن سند مالكیت و پلاك ثبتی(كه برای این طرح غیرممكن است) با اخذ آن موافقت نكرده است./ جام‌جم