درخواست پدر برای قصاص پسر

مرد زندانی در ملاقات با همسر، او را كشت

درخواست پدر برای قصاص پسر

زندانی حبس ابدی كه در ملاقات شرعی زندان، زنش را كشته بود، در حالی محاكمه می‌شود كه والدین همسرش و پدر خود متهم به عنوان ولی قهری نوه‌اش برای او قصاص خواسته‌اند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، این متهم 33 ساله به جرم قاچاق هروئین محكوم به اعدام شده بود، اما روز‌های پایانی تابستان سال گذشته مورد عفو قرار گرفت و حكم او به حبس ابد تبدیل شد. متهم كه با همسرش دچار اختلاف و درگیری شده بود، وی را به ملاقات شرعی درزندان قزل‌حصار كرج كشاند و روز 21 فروردین امسال او را با ضربه‌های تیزی دست‌ساز به قتل رساند و بعد دست به خودكشی زد كه زنده ماند.
متهم بعد از بازسازی صحنه قتل با دستور رحیم دشتبان، بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران به زندان بازگشت. متهم بعداز چهار ماه از این جنایت، از زندان به شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و در آخرین جلسه تحقیقات به بازپرس پرونده گفت: همسرم، دختر‌خاله‌ام بود و پسر ده ساله‌ای ثمره زندگی‌مان است. به خاطر مشكلات مالی در كار مواد افتادم و زندانی شدم. به خاطر حمل و نگهداری یك كیلو و نیم هروئین به اعدام محكوم شده بودم، اما تابستان سال گذشته عفو خوردم و حكمم به حبس ابد كاهش پیدا كرد. در این سال‌های زندان، مورد بی‌مهری زنم قرار گرفتم و زیاد به دیدنم نمی‌آمد و به حرف‌هایم گوش نمی‌داد. آخر هم پسرم را برداشت و به شهرستان بازگشت.
وی افزود: كم‌كم از زنم متنفر شدم. تلفنی به دروغ به زنم گفتم می‌خواهم خودكشی كنم كه او به ملاقات شرعی‌ام در زندان آمد. در اتوبوس زندان، تیزی دست‌سازی پیدا كردم و همراه خودم به اتاق ملاقات بردم. در اتاق ملاقات می‌خواستم خفه‌اش كنم كه نشد و با همان تیزی او را كشتم. با مرگ وی آرام گرفتم. بعد با كش شلوار، خودم را حلق‌آویز كردم كه بمیرم، اما زندانبان‌ها نجاتم دادند.
بعد از این جلسه او به زندان بازگشت، در حالی كه والدین مقتول و پدر زندانی به عنوان ولی قهری نوه‌اش كه پسر ده ساله‌ای است، برای متهم قصاص خواستند و مرد اعدامی در برابر سه درخواست قصاص قرار گرفت‌. پرونده مرد زندانی به اتهام مباشرت در قتل عمدی با صدور جلب به دادرسی به دادگاه كیفری یك برای محاكمه ارسال شد.