عنكبوت زرد دوباره محاكمه می‌شود

با شكسته شدن حكم در دیوان عالی كشور

عنكبوت زرد دوباره محاكمه می‌شود

با شكسته شدن حكم  متهمی معروف به عنكبوت زرد در دیوان عالی كشور كه سه زن را سریالی آزار داده بود، وی بار دیگر در شعبه هم‌عرض محاكمه می‌شود. سه شاكی پرونده خواستار صدور حكم اعدام برای عنكبوت زرد هستند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، سال 94 یك زن جوان به نام پریا به پلیس آگاهی رفت و از پسر جوانی كه وی را آزار داده بود، شكایت كرد.  وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: اوایل سال 93 دوست صمیمی ام پروانه هراسان با من تماس گرفت و گفت از سوی یك پسر جوان مورد آزار قرارگرفته است و مرد جوان از او فیلم تهیه كرده و قصد اخاذی دارد. اول حرفش را باور نكردم اما وقتی مدرك‌های او را دیدم دلم برای دوست صمیمی‌ام سوخت وبه او قول دادم كمكش كنم. من همراه دوست صمیمی ام برای پس گرفتن عكس و فیلم‌ها با پسر جوان قرار گذاشتم.او كه پسر مودبی بود قول داد عكس و فیلم‌ها را تحویلم دهد، اما یكباره به سمت حاشیه تهران رفت و با تهدید چاقو مرا آزار داد. وقتی این ماجرا را به پروانه گفتم فهمیدم من سومین قربانی جنایت سیاه این مرد هستم و او قبل از پروانه دوست صمیمی دیگرمان به نام شیدا را هم آزار داده است.
به‌دنبال شكایت این زن، تلاش برای ردیابی پسر جوان آغاز شد و دو شاكی دیگر شناسایی شدند و شكایت آنها نیز اخذ شد.
پلیس از طریق ردیابی شماره تلفن پسر جوان، رد وی را یافت و او را بازداشت كرد. متهم 35ساله كه به
عنكبوت زرد معروف شده بود به اتهام زنای به عنف، آدم‌ربایی منتهی به زنای به عنف و اكراه و سوءاستفاده از شاكی‌ها در شعبه هشتم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور دو قاضی مستشار پشت درهای بسته و غیرعلنی محاكمه شد .وی خودش را بی‌گناه خواند و منكر آزار شیطانی شد. متهم ادعا كرد سه زن جوان به خواست خودشان با وی رابطه برقرار كرده‌اند و به زور آنها را آزار نداده است.
در پایان جلسه دادگاه كه بیش از چهار ساعت طول كشید قضات وارد شور شدند و وی را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه و وی را به صد ضربه شلاق، ده ماه زندان، یك‌سال تبعید به نیكشهر سیستان و بلوچستان و 180 ساعت خدمات عمومی رایگان در شهرداری به صورت رفتگری محكوم كردند .اما با اعتراض سه شاكی به حكم صادره، پرونده در شعبه هفتم دیوان عالی كشور تحت رسیدگی موشكافانه قرار گرفت و قضات عالی رتبه دیوان عالی كشور با طرح چند ایراد حكم صادره را شكستند.
قضات دیوان عالی كشور در گزارشی اعلام كردند گرچه متهم در جلسه دادگاه منكر زنای ساده بوده، ولی
 به ارتكاب رفتار غیراخلاقی اعتراف كرده است. ارسال پیامك‌های غیراخلاقی و تهدیدآمیز نسبت به یكی از شاكی‌ها و ارسال تصاویر مستهجن و برهنه یكی از آنها، حكایت از ارتكاب رفتار مجرمانه و تهدیدآمیز دارد. از طرفی با بررسی زندگی شخصی یكی از شاكی‌ها به نام پروانه كه دارای همسر و فرزند و موقعیت شغلی و اجتماعی بالاست، منطقی به نظر نمی‌رسد وی خودش همراه متهم به ویلای دوست وی رفته باشد و سپس نیمه شب در راه بازگشت خودش را از خودروی متهم به بیرون پرت كند.ازاین رو لازم است پرونده بار دیگر رسیدگی شود.
با اظهار نظر قضات دیوان عالی كشور و شكسته شدن حكم صادره، پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه هم‌عرض ارسال شد تا متهم بار دیگر از خود دفاع كند. این در حالی است كه سه شاكی پرونده خواهان صدور حكم اعدام برای عنكبوت زرد هستند.