نسخه Pdf

قدرت‌نمایی سامسونگ در دنیای لپ‌تاپ‌ها

قدرت‌نمایی سامسونگ در دنیای لپ‌تاپ‌ها

با وجود حضور پررنگ شركت سامسونگ در تمام عرصه‌های فناوری و محصولات مختلف نمی‌توان به هیچ‌وجه در بازار لپ‌تاپ‌ها، این شركت را در گروه بازیگران اصلی قرار داد، اما با توجه به لپ‌تاپ جدیدی كه در این كنفرانس معرفی شده، می‌توان حدس زد این شركت برای ورود به این عرصه خیز برداشته است. این لپ‌تاپ باریك و سبك وزن كره‌ای كه Galaxy Book S  نام دارد با یك‌نمایشگر 13 اینچی و سیستم‌عامل ویندوز به‌عنوان حریفی برای مك‌بوك‌های اپل و لپ‌تاپ‌های لنوو وارد بازار شده است. صفحه‌نمایش این دستگاه لمسی است و به ادعای سامسونگ تا 10 لمس همزمان را پشتیبانی می‌كند. 
همچنین این لپ‌تاپ نیز مانند تبلت‌ها و گوشی‌های سامسونگ از پردازنده‌های كوآلكام استفاده می‌كند و سراغ پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون 8سی‌اكس رفته است. این پردازنده سال پیش از سوی شركت كوآلكام با هدف تسخیر بازار لپ‌تاپ‌ها عرضه شده است و شركت تولیدكننده امید زیادی به آن دارد.
این لپ‌تاپ فقط 960 گرم وزن دارد تا هم وزن یك تبلت باشد، اما هنوز هم چند گرمی از آخرین سری ایر شركت اپل سنگین‌تر است. نقطه ضعف تمام لپ‌تاپ‌های باریك و سبك وزن ویندوزی تاكنون باتری آنها بوده است كه حتی پا را از ده ساعت هم فراتر نمی‌گذارند و عمر كمی را در اختیار كاربران قرار می‌دهند، اما گلكسی بوك اس یك باتری بسیار قوی دارد كه تا 23 ساعت می‌تواند با یك بار شارژ كامل شدن روشن بماند.
مقدار رم به كار رفته در این لپ‌تاپ 8 گیگابایت است و حافظه دستگاه نیز با استفاده از حافظه جانبی میكرو اس‌دی تا یك ترابایت افزایش پیدا می‌كند. این لپ‌تاپ هزار دلاری قرار است مهرماه وارد بازار جهانی شود.

Galaxy Book S
وزن960 گرم
پردازندهSnapdragon 8cx
حافظه رم 8 گیگابایت
نوع حافظه داخلی  اس‌اس‌دی 32 گیگابایت 
قیمت ۱۰۰۰ دلار