نَقل

نَقل


سوزان عزیزی، بازیگر سریال
«در كنار هم ۲» با اشاره به تغییرات نقش خود در سری دوم این مجموعه به مهر گفت:
 شخصیت مهین نسبت به سری اول تغییرات چندانی نداشته است. او همچنان زنی مقتدر و مدبر است كه حواسش به بچه‌ها وخانواده  است، به بزرگ‌ترها احترام می‌گذارد و سعی می‌كند زندگی را مدیریت كند؛ البته شاید در این روزگار دشوار باشد كه یك زن بخواهد این طور حواسش به همه چیز باشد.
 مهین در عین حال زنی پویا از نظر اجتماعی است. اهل مطالعه است و درباره روان‌شناسی و جامعه‌شناسی مطالعه دارد. با وجود این كه در رشته شیمی درس خوانده، در رشته‌هایی كه مرتبط با خانواده است خود را به روز
می‌كند. اتفاق خاص زندگی او و خانواده‌اش در سری جدید سریال،  ورود خانواده برادر همسرش یعنی سیاوش به زندگی‌شان است كه در ارتباط با آنها ماجراهای جدیدی شكل می‌گیرد. همچنین مهشید را كه زن برادر همسر اوست، در تربیت فرزندانش راهنمایی می‌كند و نسبت به آنها احساس وظیفه دارد.
 من در زمان پخش سری اول ایران نبودم اما شاید جالب باشد بگویم حتی برخی از افراد نسبت به این سریال در كشور آلمان نیز واكنش نشان می‌دادند و سریال را دوست داشتند.
 وقتی همدلی و هماهنگی در خانواده‌ها وجود داشته باشد، می‌توان از بسیاری از آسیب‌ها در ارتباط با فرزندان پیشگیری كرد. به نظرم در روزگار امروز بسیار مهم است كه به سنت‌های قدیمی و كهن خود پایبند باشیم و كاش دیدن همه اعضای خانواده در كنار هم و ارتباط خوب اعضا با یكدیگر به چشم ما تبدیل به عادت شود و در سریال‌ها و فیلم‌ها مكررا این تصاویر را شاهد باشیم.
 در كنار هم ۲ با محوریت موضوعاتی همچون شیوه‌های فرزندپروری، بررسی خانواده‌های مستبد و سهل‌انگار، تشریح ویژگی‌های خانواده مستعد اعتیاد و...  است.