عمل لاغری، جان زن 47 ساله را گرفت

عمل لاغری، جان زن 47 ساله را گرفت

زن 47 ساله‌ای در جریان عمل لاغری در كلینیك خصوصی فوت شد. تحقیقات اولیه نشان می‌داد به جای پزشك، تكنیسین اتاق‌عمل دست به این جراحی مرگبار زده كه همین باعث شد این دو نفر در مظان اتهام قتل عمد قرار بگیرند.

 به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، چند روز پیش پرونده‌ای از دادسرای جرایم پزشكی به دادسرای جنایی تهران ارسال شد مبنی بر این‌كه زن 47 ساله‌ای بعد از عمل لیپوساكشن (لاغری) فوت شده و خانواده‌اش از پزشك معالج و تكنیسین اتاق عمل كلینیك خصوصی به اتهام قتل عمد شكایت دارند.
پرونده در دستوركار بازپرس جنایی تهران قرار گرفت و شاكی كه شوهر این زن بود به بازپرس جنایی گفت: 21 سال قبل با همسرم پریسا ازدواج كردم و دختر 18 ساله و پسر نوجوانی دارم. همسرم 70 كیلو وزن داشت و ورزش هم می‌کرد . مدتی بود كه كمی وزنش اضافه شده و درصدد بود با عمل جراحی لاغری اضافه وزن را از بین ببرد. آذر سال گذشته به مطب شش پزشك رفت كه آنها نظر دادند همسرم نیازی به جراحی ندارد، اما همسرم تصمیم گرفت نظر چند پزشك مشاور دیگر را درباره عمل جراحی جویا شود.
 وی افزود: او فعالیت مرد پزشكی كه جراح پلاستیك در شمال تهران بود را در اینستاگرام دید و به نشانی مطب او در حوالی محله شهید بهشتی رفت . آن پزشك گفت، همسرم برای جراحی لیپوساكشن مشكلی ندارد و باید برای عمل به كلینیك خصوصی كه پزشك در آنجا كار می‌كند، بیاید. همسرم ساعت 10 و 30 دقیقه یازدهم آذر سال گذشته برای عمل جراحی به كلینیك رفت، بستری شد و ساعت 16 همان روز تحت عمل جراحی قرار گرفت. عمل جراحی او چند ساعت طول كشید و بعد كه به هوش آمد به بخش منتقل شد. اما حالش بد بود كه پزشك معالج گفت این رویه بعد از عمل جراحی طبیعی بوده و باید یك شبانه‌روز در آنجا بستری باشد.
شاكی ادامه داد: روز بعد همسرم را ویزیت كرد و قرار شد یك شبانه‌روز دیگر هم  بستری باشد. روز سوم همسرم مرخص شده و به خانه آمد. در خانه حالش بد شد و او را به بیمارستانی در حوالی خانه‌مان بردیم كه گفتند به احتمال زیاد او دچار آمبولی و عفونت ناشی از عمل جراحی لاغری شده و به نظر می‌رسد وسایل مورد استفاده در جراحی استریل نبوده و باعث شده بدن همسرم دچار عفونت شود و سرانجام ساعت 18 چهاردهم آذر همان سال همسرم فوت شد. ابتدا به دادسرای جرایم پزشكی رفته و در آنجا از پزشك جراح همسرم شكایت كردیم . او زمانی كه به دادسرا آمد، می‌گفت نمی‌داند چرا همسرم بعد از عمل جراحی لاغری حالش بد شده و فوت شده است.
همسر متوفی ادامه داد: هیات كارشناسی پزشكی تحقیقات را از سر گرفتند كه معلوم شد عمل پزشكی نمی‌توانسته كار پزشك باشد. بنابراین از كاركنان كلینیك تحقیق كردند كه تعدادی از آنها گفتند عمل از سوی تكنیسین اتاق عمل انجام گرفته است. اكنون بابت قتل عمد از پزشك و تكنیسین اتاق عمل شكایت دارم .
همزمان با تشكیل پرونده قضایی، تحقیقات ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران برای رازگشایی از این پرونده آغاز و قرار شد پزشك و تكنیسین اتاق عمل كلینیك لاغری برای تحقیقات احضار شوند. اظهارات كاركنان كلینیك درباره روز عمل جراحی هم اخذ شود.
 محمد - همسر این زن - به جام‌جم گفت: همسرم قربانی بی‌تدبیری و بی‌مسؤولیتی پزشك جراح پلاستیك كلینیك شد. او اگر عمل را به فرد دیگری كه تجربه لازم را نداشت، نمی‌سپرد و ماجرا را به ما می‌گفت، شاید همسرم عمل جراحی را انجام نمی‌داد و الان زنده بود. اقدامی كه مرد پزشك و تكنیسین اتاق عمل انجام دادند، چیزی از موضوع قتل عمد كم ندارد و باید اشد مجازات در انتظارشان باشد.
وی افزود: آنها باید به ما می‌گفتند عمل جراحی لاغری خطرناك بوده و مرگ‌آور است. از خانواده‌ها می‌خواهم از انجام چنین عمل‌هایی خودداری كنند و جان خود را به مخاطره نیندازند.
 پزشكان نیز كمی وجدان پزشكی خود را قاضی كنند و وقتی ریسك این‌گونه عمل‌ها بالاست، موضوع را صادقانه به فرد بیمار و خانواده‌اش بگویند.