مرگ پشت میله‌ها

جنایت جدید سعودی‌ها در ذمار این‌بار زندانی‌ها را هدف گرفت

مرگ پشت میله‌ها

جنگنده‌های ائتلاف سعودی با هدف قرار دادن زندانی مملو از اسرای جنگی در استان ذمار یمن 60 نفر را كشته و ده‌ها نفر را به‌شدت مجروح كردند. این تازه‌ترین جنایت آل‌سعود در كشور مظلوم و محروم یمن است و به گفته محمد‌علی الحوثی نشان می‌دهد سعودی‌ها هیچ بهایی برای جان یمنی‌ها در هیچ نقطه‌ای از این كشور قائل نیستند.
به گزارش فارس، عبدالقادر مرتضی، رئیس كمیته ملی امور اسرا در یمن اعلام كرد، جنگنده‌های ائتلاف سعودی بامداد روز یكشنبه یك زندان محل نگهداری اسرای جنگی را در ذمار بمباران كرد. استان ذمار در ۹۹كیلومتری صنعا ـ پایتخت ـ قرار دارد. این مقام یمنی گفت: در این زندان ده‌ها نفر از اسرای دشمن محبوس بودند و چند نفر كشته و زخمی شده‌اند. سرنوشت بسیاری از اسرا همچنان نامشخص است و تیم‌های امداد به‌دلیل شدت بمباران نتوانسته‌اند به مكان مورد هدف برسند. مرتضی ادامه داد، این زندان برای ائتلاف سعودی و كمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ شناخته شده بود و صلیب‌سرخ چند بار از آن بازدید كرده بود. وی ائتلاف متجاوز و در رأس آن عربستان سعودی و امارات را مسؤول كامل هدف قرار دادن این زندان دانست.
مركز حقوق بشری عین‌الانسانیه این جنایت را به‌شدت محكوم و تأكید كرد، ائتلاف متجاوز به فرماندهی سعودی به انجام جنایات خود همچنان ادامه می‌دهد. این مركز در ادامه از جامعه بین‌الملل و در رأس آن سازمان ملل و شورای امنیت درخواست كرد به مسؤولیت‌های خود در این زمینه عمل كند. جنبش انصارا... با اعلام این خبر گفت، عمده این اسرا وابسته به دولت مستعفی منصور‌هادی بودند. ائتلاف سعودی در توجیه كار خود گفته بود به یك پایگاه نظامی وابسته به انصارا... در این استان حمله كرده است‌. منابع خبری می‌گویند عملیات بیرون كشیدن قربانیان و رسیدن امدادگران اورژانس به دلیل ادامه حضور جنگنده‌های ائتلاف عربی در آسمان این منطقه به‌سختی ادامه دارد و ده‌ها زخمی كه جراحت اكثر آنها وخیم است، به بیمارستان منتقل شدند. شاهدان می‌گویند، جنگنده‌های ائتلاف سعودی - اماراتی حدود هشت حمله هوایی به دانشكده علوم اجتماعی داشتند كه انصارا... از آن به عنوان زندانی برای ده‌ها نفر از اسرای دولت مستعفی یمن استفاده می‌كند.
محمد عبدالسلام، رئیس هیأت مذاكره‌كننده یمن به جنایت متجاوزان سعودی در هدف قرار دادن یك زندان در شهر ذمار واكنش نشان داد و گفت: جنایت متجاوزان سعودی علیه یك زندان در شهر ذمار پیام مهمی به تمام یمنی‌ها دارد. پیام این جنایت آن است كه خون همه شما یمنی‌ها برای متجاوزان هیچ ارزشی ندارد. عبدالسلام تصریح كرد: متجاوزان سعودی سال جدید قمری را با حمله به زندان ذمار و جنایت علیه یمنی‌ها آغاز كردند.
جنایات عربستان سعودی در یمن در حالی ادامه دارد كه دولت ترامپ در آمریكا مهم‌ترین پشتیبان آن بوده و با ارسال انواع و اقسام سلاح‌های جدید، سعودی‌ها را به تشدید حملات‌شان تشویق می‌كند‌. روز گذشته
 برنی سندرز، سناتور دموكرات آمریكایی از حكومت سعودی به عنوان حكومت وحشی یاد كرد و از واشنگتن به خاطر حمایت از آن انتقاد كرد.  سندرز افزود: مردم یمن نیاز به كمك‌های بشر‌دوستانه دارند و به بمب‌ها و ویرانی‌های بیشتر نیازی ندارند. این سناتور آمریكایی ادامه داد: ما هرچه در توان داریم برای پایان مشاركت آمریكا در جنگ فجیع یمن به كار
خواهیم گرفت.