حمایت ویژه از بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی

حمایت ویژه از بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی


سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی روز شنبه به كار خود پایان داد و شاید حالا باید  به این موضوع پرداخت كه نمایشگاه چه دستاوردهایی برای جامعه هنرمندان و تولیدكنندگان و تولید ملی كشورمان داشته است. خبرنگار ما در آخرین روز نمایشگاه هم سری به نمایشگاه زد تا میزان رضایت تولیدكنندگان از فروش و بازاریابی شان را جویا شود. خوشبختانه گپ و گفت با آنها نشان‌دهنده رضایت نسبی از فروش و بازاریابی و جلب نظر مشتریان عمده در پایتخت داشت. این رضایت حتی در سالن 12-13 كه در
منتهی الیه سالن‌ها و دور از دسترس بازدیدكنندگان بود، به چشم می‌خورد.
گذشته از بحث فروش و برگشت سرمایه و شاید اندكی سود، آنچه برای تولیدكنندگان كشورمان مهم است، رفع مشكلات و موانع و حمایت مسؤولان است، كه این مهم هم ظاهرا در حاشیه نمایشگاه رقم خورده است.
در همین باره معصومه ابتكار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه بازدید از نمایشگاه ضمن  حمایت از هنرمندان رشته‌های مختلف كه پیامدش كمك به اقتصاد كشور است، تاكید كرد: با توجه به این كه درصد بالایی از هنرمندان صنایع‌دستی را بانوان تشكیل می‌دهند، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری حمایت ویژه‌ای از فعالان این صنعت دارد و تمهیدات بسیار خوبی در این خصوص اندیشیده شده است. اتفاق دیگر، موضوعی بود كه سعید سركار، دبیر ستاد ویژه فناوری نانو عنوان كرد و گفت می‌توانیم از ظرفیت‌های نانو برای ارتقای كیفیت و دوام صنایع‌دستی بهره بگیریم بدون صدمه زدن به هویت صنایع‌دستی و بدون واردكردن مدرنیسم و ما دراین زمینه آماده همكاری با تولیدكنندگان و معاونت صنایع‌دستی كشورمان هستیم.