نَقل

نَقل


فلورا سام كه به همراه همسرش مجید اوجی پس از پنج سال دوری از تلویزیون، سریال «مرضیه» را برای پخش در ایام محرم آماده می‌كنند، درباره شتاب‌زدگی در ساخت كارهای مناسبتی و علت پرداختن به موضوع فساد در این مجموعه و این‌كه تا چه میزان به‌روز و به پرونده‌های واقعی نزدیك است، با ایسنا گفت‌وگو كرد.
من با سختی كار مناسبتی موافقم اما با این‌كه سر و ته كار زده شود شخصا موافق نیستم. ما در این كار به هیچ وجه سر و ته كار را نزدیم و كاملا سعی كردیم كیفیت كار بالا باشد. اما خودم معترض هستم كه محرم تاریخ مشخصی در تقویم دارد و مدیران سازمان صداوسیما اگر می‌خواهند برنامه‌ای بسازند باید زودتر از اینها دست‌ به كار شوند؛ چرا كه به عنوان گروه سازنده بیشترین فشار به ما تحمیل می‌شود و ما باید آن را تحمل كنیم و كار را با كیفیتی كه مطلوب خودمان است روی آنتن ببریم. این فشار روی ماست، اما سعی كردیم كه از كیفیت كار كم نكنیم.
در مورد انتخاب بازیگران سریال مرضیه هم باید بگویم، بازیگرانی كه برای این كار انتخاب شده‌اند، توانایی بازی در این شخصیت‌ها را دارند. دوست داشتم كه بازیگران مطرحی باشند. از میان شخصیت‌ها، خانم ماه‌چهره خلیلی نقش اول، یعنی مرضیه را ایفا می‌كنند، آقای داریوش ارجمند در نقش دكتر بهزادی ایفای نقش می‌كنند، خانم گوهر خیراندیش نقش همسر دكتر بهزادی را بازی می‌كنند. بازی این دو شخصیت در این سریال كاملا متفاوت است. خانم خیراندیش به عنوان قهرمانی است كه حالا روی ویلچر است. یا دكتر بهزادی پزشكی است كه از تهران كنده و به مناطق محروم می‌رود.
تفاوت این كار با سریال‌هایی كه از تلویزیون پخش شدند در این است كه در این كار ما به هیچ عنوان وارد جزئیات پرونده‌ها نمی‌شویم و روایت ما از فساد كلی است. ما با آدم‌ها و درونیات آدم‌ها كار داریم و این‌كه این اتفاقات چه تاثیراتی روی آدم‌ها می‌گذارد.
من اصلا آدم تزریقی نیستم؛ ما به عنوان انسان‌هایی كه در جامعه زندگی می‌كنیم و این مسائل اطراف ما را فرا گرفته، اگر ساكت باشیم به قهقرا می‌رویم. اگر ساكت نباشیم می‌شویم كسی كه به تكیه می‌رود و برای امام حسین(ع) عزاداری می‌كند. در روایت این قصه تا حدودی كه خودم هم بلد بودم، دستم باز گذاشته شد.
مجموعه مناسبتی مرضیه در ۱۵ قسمت، از ۲۳ شهریور ماه از شبكه دو سیما به روی آنتن خواهد رفت.
مرضیه یك ملودرام خانوادگی پیرامون مساله مهم انتخاب است. در خلاصه داستان این سریال آمده: مرضیه در تعارض كار و مذهب مجبور به انتخاب می‌شود. انتخاب این مسیر اتفاقات جدیدی را برایش رقم می‌زند و ...
داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، ماه‌چهره خلیلی، مجید مظفری، پژمان بازغی، امیرحسین صدیق، علی اوجی و ... بازیگرانی هستند كه در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.