طلسم فدرر در اپن آمریكا 11 ساله شد

طلسم فدرر در اپن آمریكا 11 ساله شد

مرحله یك چهارم نهایی تنیس اپن آمریكا از صبح روز گذشته آغاز شد و در یكی از مهم‌ترین بازی‌ها، راجر فدرر نفر شماره 3 جهان در مصافی نزدیك، مغلوب گریگور دیمیتروف شد و از دور رقابت‌ها كنار رفت. به گزارش تنیسفا، فدرر سوئیسی در این مسابقه كه سه ساعت و ۱۲ دقیقه به طول انجامید، با این‌كه در ست شماری ۲- یک از حریف بلغار خود پیش افتاد، اما در نهایت تسلیم شد تا طلسم ناكامی‌هایش در نیویورك همچنان ادامه داشته باشد. آخرین قهرمانی فدرر در این مسابقات ۱۱ سال پیش یعنی سال ۲۰۰۸ به دست آمد كه او با شكست اندی‌ماری بریتانیایی در فینال، پنجمین عنوان خود را در این مسابقات كسب كرد.
فدرر در مسابقه روز گذشته از ناحیه فوقانی كمر و گردن احساس ناراحتی می‌كرد و در شروع ست پنجم برای مداوا به بیرون از زمین رفت. این تنیسور 36 ساله درمورد حذف از آخرین گرند اسلم سال بیان كرد: كمی ناراحت هستم زیرا پس از چند بازی دشوار احساس می‌كردم خوب بازی كردم. فرصتی بود تا به صدر  رتبه‌بندی برسم چون دو روز استراحت داشتم. همه چیز خوب برنامه ریزی شده بود. با این حال باید شكست را پذیرفت و آن بخشی از بازی است. امیدوارم خانواده‌ام را ببینم و بتوانم زمانی را با آنها سپری كنم.
 از سوی دیگر، دیمیتروف در این مسابقه اشتباه‌های كمتری را نسبت به فدرر انجام داد و با پیروزی در امتیازات مهم موفق شد برای نخستین بار فدرر را شكست دهد. این درحالی است كه نفر ۷۸ كنونی جهان تا پیش از شروع مسابقات اپن آمریكا، عملكرد ضعیفی در مسابقات این فصل داشت و هفت دیدار از هشت مسابقه اخیرش را به حریفانش واگذار كرده بود.
دیمیتروف در دور نیمه‌پایانی باید با دنیل مدودف دیدار كند؛ تنیس‌باز روس كه بهترین روزهای دوران ورزشی خود را سپری می‌كند و در دیگر دیدار این مرحله با برتری 
3 بر یک برابر استن واورینكا برای نخستین‌بار به نیمه‌نهایی یك تورنمنت گرند اسلم رسید. مدودف ۲۳ ساله در ۹سال گذشته جوان‌ترین بازیكنی است كه خود را به جمع چهار نفر برتر مسابقات اپن آمریكا رسانده است.