پرهیز از عجله برای تبیین پیام  عاشورا

پرهیز از عجله برای تبیین پیام عاشورا


برای تولید آثار عاشورایی نباید در زمان كم به دنبال بازدهی بیشتر بود، بلكه باید برای چنین كارهایی زمان بیشتری گذاشت تا كمبود وقت به این نوع آثار لطمه نزند.
بارها پیش آمده در تولید سریال‌های عاشورایی به دلیل این‌كه زمان كمتری داریم، بازیگران مجبور می‌شوند در طول یك شبانه‌روز 18 ساعت سر كار باشند و طبیعی است كیفیت تولید پایین می‌آید.
بارها شده به خاطر این‌كه قصد دارند این تولیدات را خیلی كوتاه به سرانجام برسانند، قید همكاری را زده‌ام، ولی باز هم با عجله و سرعت كار را می‌سازند و سریع روی آنتن می‌فرستند و نتیجه هم كه پیش‌روست.
 در كارهای عاشورایی، برای زیبا و جذاب شدن كار، حتما باید وقت گذاشت نه این‌كه در یك مدت زمان كوتاه كار را بخواهیم به پایان برسانیم. این نوع كارها بسیار ارزشمند است و چون باید معنویت مردم را تحت تأثیر قرار دهد، پس لازم است تحقیق، صبر و وقت گذاشت تا زیبایی كار ارتقا یابد. عجله را فاكتور بگیرید تا پیام عاشورا درك شود. بنا نیست حتما بودجه هنگفت باشد تا بشود یك سریال عاشورایی ساخت. اتفاقا هنر آن است كه یك سریال عاشورایی جذاب و زیبا را با بودجه متوسط ساخت و از اسراف و بریز و بپاش كم كرد تا نتیجه حسنه حاصل آید. در تولید هیچ محصول معنوی و به‌خصوص محصولی كه در محرم و صفر روی آنتن می‌رود نباید به گناه اسراف دچار شد و البته افرادی را باید به كار گرفت كه به مفهوم اثر معتقد باشند.
رمز و راز ماندگاری قیام امام حسین(ع) چه بود؟ ایثار و فداكاری و فدا كردن جان برای حفظ سنت پیامبر است كه امام را جاودانه كرده. پس چه بهتر كه برای تولید یك سریال مرتبط با ماه محرم هم ایثار اولویت باشد. تك‌تك عوامل طرح باید فداكاری كنند تا یك سریال حسینی جذاب ایجاد شود.