برای قهرمانی باید همه مدعیان را شكست بدهیم

ترابی: می‌دانستیم باز هم دربی را می‌بریم

برای قهرمانی باید همه مدعیان را شكست بدهیم



مهدی ترابی یكی از بازیكنان موثر پرسپولیس در دربی بود. پسر كم حاشیه سرخ‌ها كه عملكرد خوبی داشت و با پاس گل هوشمندانه‌اش تیم را به سمت كسب سه امتیاز برد. با او برای دقایقی گپ زدیم كه می‌خوانید:
عملكردت در دربی چطور بود؟
تلاشم را كردم وظایفی كه كادرفنی از من خواسته بود، به بهترین شكل ممكن به انجام برسانم. یك پاس هم برای مهدی عبدی فرستادم كه به گل تبدیل شد. امیدوارم هواداران هم از عملكرد من راضی باشند چون مثل تمام بازیكنان تلاش كردم تاثیری روی این دربی داشته باشم.
این بازی برای دقایقی به حاشیه هم كشیده شد. حساسیت دربی بود یا مسائل دیگری وجود داشت؟
حساسیت كه روی بازی هر دو تیم و همه بازیكنان، حتی نیمكت‌نشینان و مربیان تاثیر خودش را می‌گذارد و قابل پنهان كردن نیست، ولی در چنین بازی‌های سختی طبیعی است برخوردها هم بیشتر شود. بالاخره هر بازیكنی دوست داشت تیم خودش برنده از میدان خارج شود و از این‌رو تلاش می‌كرد بهترین شرایط را بسازد. ما هم تلاش خودمان را كردیم كه نتیجه هم مشخص است.
حواشی چطور؟
متاسفانه مسائلی وجود داشت اما خدا را شكر كه ختم به خیر شد. درگیری‌هایی در زمین بود كه ‌ای كاش اصلا رقم نمی‌خورد ولی به هر حال بازی تمام شده و باید به فكر آینده تیم باشیم.
پرسپولیس با 9 امتیاز در كنار شهرخودرو قرار گرفت. فكر می‌كنی بتوانید بار دیگر قهرمان ایران شوید؟
اصلا همه هدفمان همین است. برای رسیدن به قهرمانی باید همه مدعیان را شكست بدهیم. البته مقابل تراكتور شكست خوردیم، اما فكر می‌كنم با دو پیروزی كه برابر صنعت نفت آبادان و استقلال داشتیم، به هدف‌مان نزدیك شدیم. شهرخودرو و سپاهان هم در این هفته متوقف شدند كه این موضوع به ما در آینده كمك زیادی می‌كند تا بتوانیم خودمان را نشان بدهیم.
برخی بازیكنان پرسپولیس می‌گویند از قبل هم می‌دانستند كه تیم‌شان برنده دربی می‌شود. واقعا این طور بود؟
بله، خودم به دوستانم گفته بودم بازی را می‌بریم. بالاخره برای برد هم تلاش كردیم و شرایط بهتری داشتیم. باز هم تكرار می‌كنم استقلال تیم خوبی بود و واقعا ما را آزار داد. حتی آنها شانس گلزنی از روی نقطه پنالتی هم داشتند كه خوشبختانه علیرضا بیرانوند مثل همیشه درخشید و پنالتی حریف را گرفت. با این اتفاقات بود كه دربی را بردیم.
و گل مهدی عبدی؟
خیلی بازیكن خوب و باروحیه‌ای بود. از لحظه‌ای كه وارد زمین شد، رو به جلو و باهوش فوتبال بازی كرد و گلی هم كه به ثمر رساند، روی تیزهوشی خودش بود. پاس مرا گرفت، حركت كرد و به خوبی به سمت دروازه شوت زد. البته توپش به تیر برخورد كرد، اما در ادامه كار را به سود خودمان تمام كردیم. مهدی پسر خوبی است و خدا هم خواست تا زننده گل دربی باشد.
كالدرون حرف خاصی بعد از بازی به زبان نیاورد؟
او از همه بازیكنان تشكر كرد و برد را به ما تبریك گفت. طبیعی است كه از نتیجه به دست آمده خوشحال باشد. امیدوارم هواداران هم شاد باشند. به هر حال تلاش می‌كنیم همه بازی‌ها را با بهترین نتایج و نمایش پشت سر بگذاریم تا طرفداران خوشحال شوند. این تنها كاری است كه در مقابل لطف بی نهایت آنها می‌توانیم انجام بدهیم. پرسپولیس در این فصل هم توانایی كسب قهرمانی را دارد و باید این مسؤولیت را بپذیریم.