از آن روزها!

از آن روزها!


 دیروز از آن روزها بود... از آن روزها! تصور بفرمایید خبرنگار سینمایی ما سركار خانم ساناز قنبری روز تولدش باشد و خانواده در تدارك یك مهمانی و ایشان هم برنامه‌ریزی كرده كه كمی زودتر راهی منزل شود، اما سوژه صفحه‌اش قفل شده باشد و هر تدبیری كه می‌اندیشد به در بسته می‌خورد. قنبری برای سالروز تولد جناب ابراهیم خان حاتمی‌كیا در پی آن بود كه با یكی از سینماگرانی كه در این چهار دهه تجربه همكاری با حاتمی‌كیا را دارند به گفت‌وگو بنشیند و كمی حجاب از چهره حاتمی‌كیا بردارد، اما جایتان خالی هر چه زد به در بسته خورد. جالب است كه خود قنبری هم با خنده می‌گوید این به در‌بسته خوردن‌ها خودش یك گزارش است.
 راستش را بخواهید ایده جذابی هم می‌شد. فقط تصورش را بكنید كه خبرنگار پرتلاش سینمایی ما برای تولید آنچه كه در ادامه در صفحه 11 خواهید خواند با بیش از ده نفر از سینماگران اعم از بازیگر و نویسنده و آهنگساز و تصویربردار تماس بگیرد. خلاصه كه روزی داشتیم در نوع خودش بی‌نظیر! بعید می‌دانیم كه خانواده و سر و همسر خود ابراهیم‌خان هم برای سالروز تولد استاد اینقدر به زحمت افتاده باشند كه قنبری دیروز افتاد. اجمالا اما به قنبری و حاتمی‌كیا تبریك می‌گوییم و شما را دعوت به خواندن دیدگاه‌های تهیه‌كننده فیلم «به وقت شام» می‌كنیم كه تا این لحظه جدیدترین و آخرین تولید سینمایی حاتمی‌كیا محسوب می‌شود. در این روزها که آقای کارگردان درگیر پیش‌تولید فیلم جدیدش است، خواندن از بعضی روحیات کاری و شخصی حاتمی‌کیا خالی از لطف نیست.
 و اما زینب مرتضایی‌فرد خبرنگار اینترنشنال صفحات فرهنگی جام‌جم كه گزارش‌های فرهنگی دیپلماسی‌طورش را پیش از این با موضوع افغانستان دیده بودید این مرتبه سری زده به كشور همسایه غربی‌مان تا ببینید صنایع فرهنگی و بعضا غیرفرهنگی ایرانی چه سهمی در بازار عراقی‌ها دارند. مرتضایی‌فرد كه اتفاقا یكی از اقوام‌شان هم اهل عراق است و از كربلایی‌های ساكن ایران، حسابی برای این گزارش وقت و انرژی گذاشته و یك صفحه و محتوای بی‌نقص را تقدیم شما كند. این شما و این گزارش مرتضایی‌فرد كه برای بستن صفحه 12 سلیقه زیادی هم به خرج داده و در آینده هم سراغ دیگر كشورهای منطقه خواهد رفت.
 در صفحه 10 امروز هم سراغی گرفته‌ایم از یك مستند درباره مردی كه برای خیلی از ماها آشناست. صحبت از بهروز بقایی است كه خیلی از آدم‌های نسل ما از او خاطره و نوستالوژی دارند. بقایی این روزها وضعیت جسمی مناسبی ندارد. با همه اینها مستندی درباره او ساخته شده. مستندی كه می‌خواهد از مردی بگوید كه همیشه برای خانوادده‌های ایرانی دست پری داشت. روایت اصحاب فرهنگی جام‌جم را از این مستند در صفحه 10 بخوانید.