می‌خواهم 50 نفر را مسلمان كنم

گفت‌وگو با طلبه جوان هندی که همه خانواده‌اش روحانی هستند

می‌خواهم 50 نفر را مسلمان كنم

استقبال از دین اسلام در هند رو به افزایش است و بسیاری از هندوها رستگاری دنیا و آخرت را در عمل به فرایض دینی جست‌وجو می‌كنند. آنها علاوه بر ترویج اسلام در بین خانواده و دوستان، برای تكمیل دانش خود به كشورهای مسلمان از جمله ایران سفر می‌كنند. محمد سجاد سورت والا22 سال دارد، درخانواده‌ای پرجمعیت و مذهبی در شهر بمبئی متولد شده و اكنون درحوزه علمیه قم به تحصیل مشغول است. با او در گروه جهادی طلاب هندی در مناطق سیل زده اهواز آشنا شدیم.
  محمد! شنیدم خانواده پرجمعیتی داری.
ما هشت برادر و یك خواهر هستیم كه همه آنها در ایران و حوزه علمیه قم درس طلبگی خوانده‌اند و به‌جز من و برادرم محمد موسی كه كوچك‌ترین عضو خانواده هستیم بقیه پس از اتمام دوره كارشناسی به هند برگشته‌اند و مبلغ مذهبی شدند. پدر و مادر من هم حوزوی هستند و در بمبئی علوم اسلامی و مذهب شیعه را تبلیغ می‌كنند.
  چه احساسی داری از این كه به سیل زده‌ها كمك می‌كنی؟
این امر خداست و باید به همنوعان و مسلمانان كمك كنیم. آمریكا و اسرائیل نباید فكر كنند ایران تضعیف شده است. ما شیعیان تا زنده هستیم به یاری همنوعان خود می‌شتابیم. ایران تنها نیست، خدا هست، امام زمان هست. الان آمریكا مثل فیل و ایران پرنده ابابیل است كه سرانجام شیطان بزرگ را نابود خواهد كرد. آمریكا و اسرائیل می‌خواهند مردم را گمراه كنند. باید به رهبر اقتدا كنیم و به امام زمان متوسل شویم تا انحراف پیش نیاید.
  چرا ایران را برای تحصیل انتخاب كردی؟
برخلاف هند، بی‌حجابی در ایران بسیار كم است و مردم آزادی دارند. پس از تحقیق و مشورت با خانواده، تحصیل حوزوی در ایران را انتخاب كردم. وقتی به هند برگردم دین اسلام و تشیع را تبلیغ می‌كنم. اگر خداوند كمك كند می‌خواهم حداقل 50 نفر را مسلمان كنم. من زبان فارسی را یاد گرفتم تا ایران و اسلام را بهتر بشناسم، شما هم باید زبان هندی یاد بگیرید تا هندوستان و مردم آن را بیشتر بشناسید.