دربی كلاسیك؛ پرهیجان‌تر از همیشه

پرسپولیس و سپاهان در حساس‌ترین بازی هفته پنجم به مصاف هم می‌روند

دربی كلاسیك؛ پرهیجان‌تر از همیشه

بعد از بازی با استقلال، سپاهان سومین غول بزرگ لیگ است كه پرسپولیسی‌ها باید در همین هفته‌های آغازین لیگ نوزدهم با آن دست و پنجه نرم كنند. این مقطع همانند گذرگاه دشوار تیم كالدرون است؛ جایی كه این تیم در پنج هفته متوالی با چهار مدعی اصلی قهرمانی روبه‌رو می‌شود. اولین آنها بازی با تراكتور در تبریز بود كه پرسپولیس آن را واگذار كرد، اما پیروزی در دربی، قرمزها را به كورس بازگرداند. حالا در جدال برای رسیدن به صدر جدول، مصاف پرسپولیس و سپاهان همه نگاه‌ها را به خود معطوف كرده است. این بازی را دربی كلاسیك فوتبال ایران می‌نامند. مصافی كه بعد از اتفاقات جنجال‌برانگیز فصل گذشته در اصفهان و تهران حالا حساس‌تر هم دنبال می‌شود.
شرایط جدول هم در بالا بردن حساسیت این بازی دخیل است. سپاهان یكی از دو تیم بدون شكست لیگ نوزدهم، با دو برد و دو تساوی، فعلا 8 امتیازی است و پرسپولیس را با 3 برد، یك شكست و 9 امتیاز، بالای سر خود می‌بیند. برد در این بازی، اما بیشتر از یك سه امتیاز ارزش دارد. این جدال در واقع قدرت‌نمایی برای قهرمانی در نیم فصل و در نهایت بالا بردن شانس قهرمانی در پایان فصل است. باید دید این‌بار كدام تیم برنده دربی كلاسیك ایران می‌شود؟
جدال 72
گرچه شهرآورد پایتخت نودمین تقابلش را سپری كرد، اما شمار بازی‌های پرسپولیس و سپاهان در دربی كلاسیك فوتبال ایران، امروز به عدد 72 می‌رسد. جالب آن‌كه نخستین پیروزی سپاهان۲۲ سال پس از نخستین دیدار دو تیم و در سال ۷۲ به دست آمد كه تیم سپاهان با تك گل حمید مطهری به برتری رسید و از آخرین برد سپاهان هم در این بازی، چیزی بیش از چهار سال می‌گذرد. در مجموع پرسپولیس 25 بار و سپاهان 18 بار برنده تقابل‌های رودررو بوده‌اند.