بعد از توفان

بعد از توفان


روزهای توفانی در روزنامه‌نگاری زیاد است و پشت هیچ‌كدامشان نمی‌شود توقع آرامش داشت، اما گاهی هم به ندرت اتفاق می‌افتد كه همه چیز آرام پیش برود و دست‌كم به گره و گرفتاری نرسد. بعد از یك روز شلوغ و پركار، اما دیروز یكی از آن معدود روزهای آرام بود كه توانستیم برای چهار صفحه فرهنگی، موضوعات متنوعی تدارك ببینیم. البته مدیونید اگر تصور كنید آرامش گروه باعث كم‌كاری یا سهل‌انگاری شده باشد یا مثلا در بسته اتاق سردبیر، تاثیری در عملكردمان داشته است. اصلا اگر جز این فكر می‌كنید، بد نیست نگاهی كنیم به این چهار صفحه و گزارش‌ها و مطالب خواندنی كه برایتان تدارك دیده‌ایم.
 صابر محمدی رفته سراغ طومار مخالفان برگزاری نمایشگاه كتاب تهران در شهر آفتاب و این‌كه عده‌ای جمع‌ شده‌اند دور هم و امضا جمع كرده‌اند كه لطفا نمایشگاه را به شهر آفتاب نبرید و مهم‌تر این‌كه نمایشگاه كتاب تهران در سال‌های اخیر مثل یك توپ سرگردان شده بین شهر آفتاب و مصلای تهران. این‌كه چرا عده‌ای دست به كار شده و طومار امضا كرده‌اند و این‌كه چرا شهر آفتاب برای شركت‌كنندگان در نمایشگاه جذابیت ندارد و باقی قضایا را به قلم شیوای صابر محمدی در همین صفحه بخوانید.
صفحه 10 امروز به سینمای جهان اختصاص دارد و كیكاووس زیاری مرد پیشكسوت سینمای جهان، گزارشی آماده كرده از فیلم‌های روز جهان در فصل پاییز و آثاری كه قرار است طی یكی دو ماه آینده اكران شوند. گویا قرار است بازار سینمای جهان حسابی داغ شود، چون چند فیلم پرفروش در نوبت اكران پاییز هستند.
 در گزارش زیاری به این فیلم‌ها پرداخته شده و گویا اكران چند فیلم اسكاری هم در گرمای سینمای پاییز جهان بی‌تاثیر نیست.
 صفحه 12 كه معمولا چهارشنبه‌ها به مصاحبه‌های نسبتا تاریخی محمدرضا خان كائینی اختصاص داشت، امروز میزبان یك گفت‌وگوی تاریخی است.
 كائینی این بار با یكی از نزدیكان یك چهره فرهنگی به گپ و گفت نشسته. او برای این هفته رفته سراغ نوه مرحوم معزالدیوان فكری از هنرمندان و سینماگران قدیم. جناب معزالدیوان در سال 64 دار فانی را وداع گفته؛ كائینی اما نوه او را یافته و با مهرماه فكری درباره پدربزرگ به گفت‌وگو نشسته است.