ارتقای خودروهای تسلا به سامانه رانندگی كاملا خودكار

ارتقای خودروهای تسلا به سامانه رانندگی كاملا خودكار


گروهی از مالكان تسلا گزارش كرده‌اند كه خودروهای آنها طی تعویض برخی قطعات رایانه‌ای خودرو، به حالت رانندگی تمام خودكار ارتقا پیدا كرده‌اند. به گزارش خودروبانك و به نقل از فوربز، این ارتقای غافلگیركننده طی تعویض فیلتر هوای كابین و به‌روزرسانی تنظیمات قوی‌ترین مدل تسلا مدل اس، یعنی سری 2018 P100DL صورت گرفت.
مالكان در ابتدا تنها چیزی كه حس می‌كردند، فعالیت بهتر سیستم تهویه و بوی بهتر كابین بود. اما یكی از مالكان متوجه شد كه خودروی وی مجهز به سامانه رانندگی خودكار كاملا مستقل یا FSD شده است كه پیش از این تسلا وعده نصب آن را در محصولاتش داده بود. این ارتقا بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای صورت گرفت، اما همچنان قادر نخواهید بود خودرو را به حالت رانندگی خودكار برده و در مسیر چرت بزنید، زیرا قوانین مربوط به این خودروها همچنان تحت بررسی است.
نكته این به‌روزرسانی ناخواسته و غافلگیركننده آن است كه در كنار تعویض فیلترهوای كابین، برخی قطعات رایانه‌ای خودرو كه محاسبات با حجم بالا را انجام می‌دهند، تعویض شدند و نرم افزارهای جدیدی روی آنها نصب شد. این به‌روزرسانی توان پردازش رایانه خودرو را به 20 برابر حالت قبل افزایش می‌دهد و تنها برای مدل‌های تسلا مدل اس و تسلا مدل ایكس در دسترس است. با این وجود تا زمان كسب مجوز رانندگی خودكار یا اتوپایلوت از سازمان‌های مربوطه، استفاده از این ویژگی در دسترس مالكان نخواهد بود.